Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Jak skutecznie reklamować firmę w Kaliszu?

Każdy przedsiębiorca zastanawia się jak dobrze reklamować swoją firmę i prowadzić efektywną sprzedaż – również w Kaliszu. Nieodzowną składową tego, co wpływa na powodzenie biznesu jest w dzisiejszych czasach działalność internetowa. Sieć to świetne miejsce na promocję własnej, kaliskiej marki.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak skutecznie reklamować kaliską firmę w internecie?
  • W jaki sposób zareklamować swoją kaliską markę na portalu informacyjnym?
  • Czy reklamy w formie video mają sens?
  • Gdzie jeszcze możemy reklamować swój kaliski biznes?

Istnieje wiele zmiennych, które wpływają na powodzenie reklamy w internecie, jednak pewne jest, że sieć to idealna przestrzeń do promocji własnej, kaliskiej marki. Pozwala ona dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie budować pozytywny wizerunek. Konsekwencją tego jest rozwój biznesu nie tylko w obrębie Kalisza czy powiatu kaliskiego. Podpowiadamy jak skutecznie reklamować swoją kaliską firmę w sieci!

Spis treści:
1. Czy w internecie TRZEBA reklamować swoją kaliską firmę?
2. Jakie możliwości daje reklama kaliskiej firmy na portalu internetowym?
3. Reklamy multimedialne i promocja kaliskich firm na YouTube
4. Promocja kaliskiej marki za pośrednictwem Facebooka, Instagrama i TikToka
5. Gdzie można reklamować swoją kaliską firmę w internecie?

Czy w internecie TRZEBA reklamować swoją kaliską firmę?

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynamy przygodę z budowaniem własnego biznesu, czy też nasza firma ma już ugruntowaną pozycję rynkową w Kaliszu, istotnym jest by być zauważalnym w sieci, a przede wszystkim mieć świadomość jak reklamować się z pozytywnym skutkiem.

Pojawiająca się coraz to większa konkurencja w Kaliszu oraz klienci z niemałymi wymaganiami stawiają firmy przed koniecznością reklamowania swoich usług i produktów różnymi „kanałami”. Najskuteczniejszym z nich jest jednak internet.

Jakie możliwości daje reklama kaliskiej firmy na portalu internetowym?

Reklama graficzna
Reklamę graficzną na portalach informacyjnych możemy podzielić na 2 rodzaje:

  • Banery stałe
  • Banery odsłonowe

Różnica między banerem stałym a odsłonowym wynika z faktu, że banery stałe, w przeciwieństwie do tych odsłonowych, nie są rotacyjne, a przeważnie znajdują się tylko na wybranej podstronie portalu. W obu przypadkach materiały graficzne zostają podlinkowane i prowadzą do strony klienta. Dodatkowym atutem banerów stałych jest to, że nie są one blokowane przez AdBlock, dlatego że stanowią stały element strony.

Artykuły sponsorowane

Do jednego z najpopularniejszych rodzajów reklamy na portalach informacyjnych należą również artykuły sponsorowane. Czym są artykuły sponsorowane?

Niejednokrotnie odwiedzając portale informacyjne – również kaliskie, natrafiamy na teksty, które mają charakter reklamowy i zawierają w sobie linki przekierowujące nas do stron trzecich.

O czym należy pamiętać przed publikacją artykułów sponsorowanych?

  • Czytelności treści
  • Unikalności tekstu
  • Właściwie dobranych słowach kluczowych
  • Umieszczaniu linku w artykule
  • Wyborze grafiki zachęcającej potencjalnego klienta
  • Liczbie słów (min 300 – 350)
  • Linkach do wiarygodnych źródeł

Przeważnie artykuły sponsorowane są publikowane i optymalizowane pod kątem SEO, ponieważ ma to wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Ceny reklam w mediach o zasięgu krajowym mogą przyprawiać o zawrót głowy. Jednak w przypadku promowania biznesu na rynku lokalnym – np. kaliskim, cennik prezentuje się znacznie korzystniej, a nawiązanie stałej współpracy wiąże się często z jeszcze niższą opłatą. Wspomnijmy też, że kaliskie media bardzo często urządzają konkursy dla swoich odbiorców. Sponsorowanie nagród w takim przedsięwzięciu może okazać się jeszcze bardziej opłacalne niż zwykła reklama.

Reklamy multimedialne i promocja kaliskich firm na YouTube

Przykład reklamy w serwisie YouTube podczas sondy ulicznej

Filmy video są bardzo dobrym sposobem na promocję swojej kaliskiej marki. Zwiększają one zaangażowane potencjalnych klientów oraz dostarczają dodatkowych odwiedzin stronie docelowej.

Platforma YouTube jest istotnym medium do prowadzenia działań reklamowych dla kaliskich firm. Mogą być one wyświetlane pomiędzy poszczególnymi filmami, a także w ich trakcie. Dzięki temu reklamodawca może być pewien, że widz je obejrzy, a nie pominie lub zablokuje wtyczkami.

Materiały video zapadają w pamięć z dużo większą łatwością niż tekst i mogą stać się prawdziwym viralowym hitem, krążąc w sieci i promując własną kaliską markę i logo. Do promocji online znakomicie nadają się filmy:

  • produktowe, prezentujące funkcje danego produktu dostępnego w sklepie internetowym,
  • wizerunkowe, tworzone na przykład na potrzeby rekrutacji, które pokazują firmę „od zaplecza”.

YouTube ma ponad miliard aktywnych użytkowników, a co za tym idzie, stanowi około jedną trzecią wszystkich użytkowników w internecie. Ten rynek jest przeogromny i warto to wykorzystać mądrze w celu uzyskania własnych profitów -także lokalnie w Kaliszu. Czasami wystarczy jeden dobry film na YouTube, a firma może dzięki niemu pozyskać dziesiątki nowych i wartościowych klientów.

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi materiałami na YouTube.

Promocja kaliskiej marki za pośrednictwem Facebooka, Instagrama i TikToka

Promując kaliski biznes w social mediach, nie możemy zapominać o Facebooku, który jest podstawą dla firmy z każdej branży. Dobrą okazją do promocji jest również korzystanie z możliwości zareklamowania się na tej witrynie za pomocą profilu kaliskich mediów. Popularnością cieszą się również portale takie jak Instagram i TikTok.


Instagram jest dobrym rozwiązaniem, jeśli działalność kaliskiego biznesu prezentuje się dobrze na zdjęciach. Prowadzenie konta w tej aplikacji wymaga jednak pewnego nakładu pracy i systematyczności. Istotnym jest również, oprócz dodawania zdjęć, by dbać o stałą interakcję z pozostałymi użytkownikami. Także w tym wypadku możemy skorzystać ze znanych nam kont, które posiadają już swoje grono obserwujących i podjąć decyzję o współpracy np. z jednym z kaliskich mediów.

TikTok to serwis, który od 2019 roku bije rekordy popularności. Duża liczba użytkowników pozwala na skuteczną reklamę dla każdej branży, a dzięki świeżości serwisu mogą się tam reklamować nawet niewielkie kaliskie marki. Format krótkich video przyciąga zwłaszcza młodych użytkowników, dlatego warto wykorzystać TikTok jako narzędzie reklamowe w kampaniach kierowanych właśnie do takich odbiorców – uczniów kaliskich szkół czy studentów.

Gdzie można reklamować swoją firmę w internecie?

Idealnym rozwiązaniem, by wypromować swoją kaliską firmę w sieci jest zainwestowanie w reklamę na portalu Latarnik Kaliski. Portal działa od grudnia 2020 roku i jest najszybciej rosnącym kaliskim medium. W ofercie znajdują się wszystkie wskazane wcześniej rozwiązania: filmy, banery, transmisje live czy pełna identyfikacja marki. Redakcja portalu to również najmłodszy taki zespół w Kaliszu, co jest gwarancją kreatywności, zapału do pracy nad budowaniem wizerunku, a także – i może przede wszystkim – podążania za nieustannie zmieniającymi się najnowszymi trendami w sieci. Dołożymy wszelkich starań, aby skutecznie oświetlić markę Twojego kaliskiego biznesu! Serdecznie zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej bogatej oferty!

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Warto wiedzieć:

Nie ma jeszcze wpisów do wyświetlenia.

Najnowsze