Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Od kreacji do rzeczy ’22 – konkurs

Pracownia Sztuk Projektowych WP-A UAM oraz Muzeum Historii Przemysłu zapraszają studentów i absolwentów Pracowni do udziału w konkursie „Od kreacji do rzeczy” ‘22.

Celem konkursu, który odbywa się pod patronatem Starosty Kaliskiego, Burmistrza Miasta i Gminy Opatówek oraz Dziekana Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego, jest wyłonienie i nagrodzenie najbardziej oryginalnych i ciekawych projektów oraz kolekcji prac dyplomowych powstałych w procesie dydaktycznym 2020-2022.

Nadzór merytoryczny nad przedsięwzięciem, funkcję koordynatora oraz kuratora wystawy pełni  prof. UAM dr hab. Monika Kostrzewa, z ramienia Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, funkcję kuratora wystawy pełni dr Ewa Kłysz.

Organizatorzy czekają na zgłoszenia prac do 21 czerwca. Poniżej znajduje się Regulamin Konkursu, w załączeniu natomiast niezbędne oświadczenia.

REGULAMIN KONKURSU

I. Cel i założenia konkursu

Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie najbardziej oryginalnych i ciekawych projektów oraz kolekcji prac dyplomowych powstałych w procesie dydaktycznym 2020-2022.

Cel realizowany jest poprzez zbiorową wystawę umożliwiającą konfrontacja artystycznych osobowości studentów i absolwentów pracowni oraz środowiska zewnętrznego.

II. Warunki konkursu

1. W konkursie uczestniczyć mogą studenci i absolwenci Pracowni Sztuk Projektowych, których zgłoszenie zostało  poparte przez pedagoga prowadzącego oraz Organizatorów.

2. Warunkiem udziału w Konkursie jest złożenie pisemnego zgłoszenia (zał. nr 1 do regulaminu).

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne  z udzieleniem zgody na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych, ekspozycję i publikowanie prac zgłoszonych do konkursu w mediach społecznościowych FB, katalogu oraz na stronach internetowych Organizatora i Sponsorów konkursu.

–  złożenia pisemnego oświadczenia potwierdza posiadanie praw autorskich do zgłaszanej do Konkursu pracy,

3. Student biorący udział w Konkursie zobowiązany jest do indywidualnego zgłoszenia uczestnictwa poprzez złożenie drogą mailową na adres: mkostrze@amu.edu.pl:

– wypełnionego komputerowo, wydrukowanego i podpisanego Zgłoszenia 

– zdjęcia zgłoszonych prac, w rozdzielczości nadającej się do druku (tj. format A3 – 310×430 mm,

TIF, JPG, PDF-teksty zmienione na krzywe, 300 dpi). Każde zdjęcie musi być podpisane tytułem danej pracy. Zdjęcia do katalogu opisane nazwiskiem i imieniem należy wysyłać na adres: mkostrze@amu.edu.pl oraz vikche1@st.amu.edu.pl

4. Student może zrezygnować z udziału w Konkursie (wymagana jest wersja pisemna rezygnacji) najpóźniej do dnia przed obradami jury konkursu.

6. Przedmiotem Konkursu są studenckie prace powstałe w roku akademickim 2020/2021 oraz 2021/2022:

– wykonane w ramach zajęć dydaktycznych;

– prace dyplomowe

– komisarz konkursu i kuratorzy wystawy mają prawo odmówić przyjęcia pracy konkursowej, jeżeli forma lub treść prezentacji nie przedstawia dostatecznej informacji dotyczącej tej pracy konkursowej

Komisarzem Konkursu  i kuratorem wystawy z ramienia WPA UAM jest dr hab. Monika Kostrzewa profesor UAM oraz z ramienia Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku kuratorem wystawy jest dr  Ewa Kłysz. 

7. Dokumentację zgłoszeniową, Zgłoszenie (Zał. nr. 1) i Oświadczenie dot. RODO (Zał. nr.2), należy wysłać na adres mkotrze@amu,.edu.pl, do dnia 20.06.2022 r.

8.  Prace wraz z kartami zgłoszeń należy składać  do  dnia 21.06.2022 w Sali E 244 WPA UAM  ul. Nowy Świat 28-30 w  godzinach od 8.00 do 10.00.

9. Prace zgłoszone do konkursu pozostają w ekspozycji do końca trwania wystawy.

10. Uczestnik jest zobowiązany do samodzielnego montażu ekspozycji w miejscu wskazanym przez komisarza konkursu i ponosi w tym zakresie pełną odpowiedzialność, w tym także za ewentualne szkody wynikające z niewłaściwego montażu. Uczestnik zobowiązany jest do punktualnego pojawienia się na spotkaniu w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku w dniach montażu wystawy w czasie wyznaczonym przez komisarza konkursu:  środa  22.06.2022. w godzinach 10.00-15.00.

11. Uczestnik zobowiązany jest do pomocy w transporcie prac na wystawę i  z wystawy w  Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku.

15. Obecność uczestnika na wernisażu w dniu 30.06.2022 r. jest obowiązkowa.

16. Zgłoszenie udziału w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją postanowień regulaminu. Zgłoszenie musi zostać własnoręcznie podpisane przez uczestnika konkursu.

IV. Jury Konkursu

W skład Jury Konkursu wchodzą wybitni artyści, projektanci i wykładowcy – zaproszeni przez Organizatora konkursu.

– Prof. Zenovia Schulha, Lwowska Narodowa Akademia Sztuki

– Prof. ASP Sylwia Romecka Dymak, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

– Prof. UAM Jędrzej Stępak, Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu

– Prof. Monika Kostrzewa, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu

– Przedstawiciele firm Strima spółka z o.o.,  Haft S.A,  Runotex S.A.  sponsorujących nagrody w Konkursie.

III. Nagrody

Przewiduje się następujące rodzaje nagród :

  1. Nagrody regulaminowe przyznawane są przez Jury Konkursu

Nagroda Specjalna GRAND PRIXStrima TEXI BALLERINA sterowana komputerowo maszyna do szycia przyznana przez firmę

Strima sp. z o.o. z siedzibą Swadzim k. Poznania, producenta profesjonalnego sprzętu dla przemysłu mody.

  1. Nagrody, których fundatorem jest Burmistrz Miasta i Gminy Opatówek:

I Nagroda (bon w kwocie 1500 zł do realizacji w hurtowni tkanin i dodatków Polimex)

II Nagroda,  APARAT NATYCHMIASTOWY INSTAX MINI 9

III Nagroda, słuchawki bezprzewodowe firmy JBL, TUNE 500BT (o wartości 170 zł)

I Wyróżnienie, Dysk przenośny USB 3.0 Drive (wartość 170 zł)

II Wyróżnienie Słuchawki bezprzewodowe trust, Primo Touch (o wartości 80 zł)

  1. Nagroda rzeczowa dla trzech studentów  od firmy Haft S.A. z Kalisza producenta tkanin dekoracyjnych
  2. Nagroda rzeczowa dla trzech studentów  od firmy Runotex S.A. z Kalisza w kategorii Innowacje

IV. W celu promocji Konkursu dane osobowe laureatów Konkursu (poza danymi zawierającymi numer telefonu i adresu e-mail) oraz dokumentacja fotograficzna i filmowa z wernisażu/montażu/demontażu zostaną wykorzystane na stronie Organizatorów i Patronów  w publikacjach drukowanych i elektronicznych (prasa, telewizja i Internet) oraz w mediach społecznościowych.

Harmonogram konkursu:

20.06.2022 r.  termin przyjmowania prac i kart zgłoszeń. Zgłoszenia razem z załącznikami proszę przesyłać na adres koordynatora projektu prof. UAM dr hab. Moniki Kostrzewy mkostrze@amu.edu.pl. Korespondencję mailową należy podpisać  zgłoszenie na konkurs imię i nazwisko autora.

21.06.2022 do godziny  10.00, termin składania  prac w Pracowni E244 WPA UAM w godzinach od 9.00-10.00,

21.06.2022 montaż prac w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku w godzinach od 12.00-15.00,

22.06.2022  sesja zdjęciowa ubiorów w godzinach od 9.00-14.00, opracowanie koncepcji wyjść i scenariusza pokazu,  I próba 14.00-16.00.

Studenci, którzy prezentują swoją kolekcję lub poszczególne realizacje  w formie pokazu zobowiązani są do obecności w muzeum od godziny 8.00-16.00, przygotowaniu stylizacji sylwetki oraz prezentacji wykonanej kreacji.

29.06.2022 godz. 14.00 obrady Jury Konkursu,

30.06.2022 godz. 17.00 wernisaż wystawy i wręczenie nagród,

30.06.2022 – 30.08.2022 czas trwania wystawy.

Zgłoszenie oraz oświadczenie RODO dostępne są tutaj.

Źródło: WPA-UAM Kalisz

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze