Redakcja portalu Latarnik Kaliski życzy w tym świątecznym czasie radosnych i rodzinnych świąt! 👨‍👩‍👧‍👦 Spędźcie je bezpiecznie w gronie najbliższych osób w spokoju i zdrowiu, a przede wszystkim pośród gwarnych rozmów oraz uśmiechów, by w kolejny rok wejść z optymizmem i nadzieją! 🎄 Zbierzcie siły, odpocznijcie i razem z nami podtrzymujcie światło Latarnika! Wszystkiego dobrego i góry prezentów - niekoniecznie tych materialnych! 🎅

61-letnia kaliszanka przechytrzyła oszustów

W ubiegły poniedziałek do starszej kaliszanki zadzwoniła osoba podająca się za funkcjonariusza policji. Mężczyzna próbował przekonać kobietę, że doszło do ataku hakerskiego na jej konto bankowe i zaczął wypytywać o szczegóły dotyczące oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym kobiety. Na szczęście kobieta nie udzieliła żadnych informacji i poradziła sobie z oszustami.

Oszuści okradający seniorów wciąż działają, próbując pozbawić ich oszczędności. Na szczęście coraz częściej pojawiają się informacje od osób, które nie dały się nabrać i poradziły sobie z telefonicznymi przestępcami. Na pochwałę w tej kwestii zasługuje postawa wspomnianej 61-letniej kaliszanki, która szybko i zdecydowanie poradziła sobie z oszustami podszywającymi się pod policjantów.

Już po chwili telefonicznej rozmowy 61-latka przerwała rozmówcy i stanowczo oświadczyła, że nie jest to sprawa “na telefon”. Kaliszanka powiedziała również, że jeżeli rozmówca chce kontynuować rozmowę na ten temat, to ona chętnie przyjedzie na komendę, żeby się z nim spotkać. Po tym stanowczym oświadczeniu, rozmówca się rozłączył. 61-latka zaraz po rozmowie z fałszywym policjantem, zalogowała się na swoje koto bankowe i upewnia się, że wszystko jest w porządku. Następnie przyjechała do Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu i powiadomiła policjantów o próbie oszustwa.

Zdecydowana i stanowcza postawa jaką wykazała się kobieta, powinna stanowić wzór dla wszystkich, którzy znaleźliby się w podobnej sytuacji. Jak mówi asp. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowy kaliskiej policji: “Pamiętajmy, że zasada <ograniczonego zaufania> w stosunku do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej niestety o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi.” O czym jeszcze warto pamiętać? Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji, a także nigdy nie poprosi o przekazanie komuś pieniędzy, przelanie ich na konto lub pozostawienie w jakimś nietypowym miejscu. Ponadto jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość co do danych osoby dzwoniącej do nas czy podającej się za pracownika jakiejś instytucji – weryfikujmy to. Zgłaszajmy również takie sytuacje na policję, konsultujmy z rodziną i przede wszystkim nikomu nie udostępniajmy kodów, haseł czy danych do kont bankowych – szczególnie jeśli jest to osoba, której nie znamy. Przestrzeganie tych zasad może uratować nasze, często długo odkładane, oszczędności życia.


Źródło: KMP w Kaliszu

Podobał Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna!
Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej? Wesprzyj nas!

Share on facebook
Share on twitter
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi aktualnościami!

WESPRZYJ NAS!

Każda latarnia potrzebuje mocy, aby oświetlać to, co ukryte. Dołącz do Klubu Mocodawców Latarnika Kaliskiego i wspieraj naszą działalność!

Kliknij w odpowiednią “cegiełkę” i sprawdź, jakie benefity dla Ciebie przygotowaliśmy!

Latarnik24

PODCASTY & VIDEO

REKLAMA

#Twitter