Baner AWS
2-Latarnik-1200x200-Zyczenia-Wielkanocne-Uniwersytet-Kaliski-baner-2024
Baner AWS
Baner 3D
Stokado
Baner AWS
baner_FBAnt
Baner AWS
BanerMagdaSpychalskaLatarnik
baner_GM

61-letnia kaliszanka przechytrzyła oszustów

W ubiegły poniedziałek do starszej kaliszanki zadzwoniła osoba podająca się za funkcjonariusza policji. Mężczyzna próbował przekonać kobietę, że doszło do ataku hakerskiego na jej konto bankowe i zaczął wypytywać o szczegóły dotyczące oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym kobiety. Na szczęście kobieta nie udzieliła żadnych informacji i poradziła sobie z oszustami.

Oszuści okradający seniorów wciąż działają, próbując pozbawić ich oszczędności. Na szczęście coraz częściej pojawiają się informacje od osób, które nie dały się nabrać i poradziły sobie z telefonicznymi przestępcami. Na pochwałę w tej kwestii zasługuje postawa wspomnianej 61-letniej kaliszanki, która szybko i zdecydowanie poradziła sobie z oszustami podszywającymi się pod policjantów.

Już po chwili telefonicznej rozmowy 61-latka przerwała rozmówcy i stanowczo oświadczyła, że nie jest to sprawa „na telefon”. Kaliszanka powiedziała również, że jeżeli rozmówca chce kontynuować rozmowę na ten temat, to ona chętnie przyjedzie na komendę, żeby się z nim spotkać. Po tym stanowczym oświadczeniu, rozmówca się rozłączył. 61-latka zaraz po rozmowie z fałszywym policjantem, zalogowała się na swoje koto bankowe i upewnia się, że wszystko jest w porządku. Następnie przyjechała do Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu i powiadomiła policjantów o próbie oszustwa.

Zdecydowana i stanowcza postawa jaką wykazała się kobieta, powinna stanowić wzór dla wszystkich, którzy znaleźliby się w podobnej sytuacji. Jak mówi asp. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowy kaliskiej policji: „Pamiętajmy, że zasada <ograniczonego zaufania> w stosunku do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej niestety o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi.” O czym jeszcze warto pamiętać? Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji, a także nigdy nie poprosi o przekazanie komuś pieniędzy, przelanie ich na konto lub pozostawienie w jakimś nietypowym miejscu. Ponadto jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość co do danych osoby dzwoniącej do nas czy podającej się za pracownika jakiejś instytucji – weryfikujmy to. Zgłaszajmy również takie sytuacje na policję, konsultujmy z rodziną i przede wszystkim nikomu nie udostępniajmy kodów, haseł czy danych do kont bankowych – szczególnie jeśli jest to osoba, której nie znamy. Przestrzeganie tych zasad może uratować nasze, często długo odkładane, oszczędności życia.

Źródło: KMP w Kaliszu

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze