Gmina Opatówek wybrała nowe logo i hasło promocyjne
Gmina Opatówek zakończyła konkurs na nowe logo i hasło promocyjne. Inicjatywa ta ma na celu stworzenie wyrazistej identyfikacji wizualnej, która będzie reprezentować gminę w celach promocyjnych, reklamowych i korespondencyjnych. Do organizatorów wpłynęło 50 propozycji haseł i 45 projektów logo.
Burmistrz Gminy Opatówek w dniu 19 kwietnia 2024r. ogłosił konkurs na hasło i logo promujące naszą Gminę. Przedmiotem konkursu było opracowanie hasła oraz projektu graficznego logo Gminy Opatówek – znaku identyfikacji wizualnej, który stanie się oficjalną identyfikacją graficzną gminy i będzie przeznaczony do celów popularyzatorskich, reklamowych, korespondencyjnych oraz identyfikacyjnych.
25 czerwca 2024 roku specjalnie powołana komisja konkursowa w składzie:
– Małgorzata Matysiak– Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej im. Braci Gillerów w Opatówku w Opatówku
– Agnieszka Grabowska – Pracownik Wydziału Organizacyjno – Prawnego, Kultury, Sporu i Promocji Urzędu Miejskiego Gminy Opatówek
– Danuta Wiertelak – Sołtys sołectwa Opatówek
– Anna Zdyb – Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
– Paweł Figiel – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Opatówku
dokonała oceny prac i wyłoniła zwycięzców.
Pierwsze miejsce za projekt logo zdobył Janusz Matlok. Logo swoją stylistyką nawiązuje do Pin’u czyli symbolu lokalizacji. Całość utrzymana jest w minimalistycznym stylu, gdzie proste i strzeliste linie oprócz nawiązania do architektury symbolizują także wyznaczanie kierunku , nurt rzek i drogi. Delikatne łuki przyciągają wzrok i przywodzą na myśl malownicze tereny, małą architekturę, jak most żelazny w Opatówku, a także otwartość i gościnność mieszkańców na gości. Koło pośrodku Pin’u naturalnie kojarzy się ze słońcem, ale stanowi także odrębną część logo, który może funkcjonować odrębnie, czyli „sygnet”.
Drugie miejsce przyznano Urszuli Kołomeckiej, uczennicy Liceum Sztuk Plastycznych w Kaliszu, której projekt inspirowany był żelaznym mostem w opatowieckim parku.
Wyróżnienia otrzymały prace Nadii Florczyk, Oliwii Karolak i Marceliny Graczyk.
Zwycięskie hasło promocyjne – „Twój dobry kierunek” – zostało stworzone przez Michała Tomaskę, ucznia szóstej klasy Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Opatówku.