Kolejny przetarg na rower miejski
Miasto ogłosiło nowy przetarg, który ma wyłonić nowego usługodawcę odpowiedzialnego za tzw. „rower miejski”. Poprzedni przetarg, do którego oferty można było składać do 5 lutego, nie zakończył się wskazaniem firmy, która mogłaby świadczyć dla kaliszan taką usługę.
O całej sytuacji pisaliśmy już kilkakrotnie, a ostatnio w artykule z początku kwietnia. Właśnie wtedy dowiedzieliśmy się, że poprzedni przetarg kończy się fiaskiem, gdyż jedyna propozycja znacząco przewyższa możliwości budżetowe. Przetarg unieważniono, ale jak wynikało z ówczesnych zapowiedzi – w kwietniu miał pojawić się nowy i taki też aktualnie ogłoszono. W myśl nowego przetargu „Kaliski Rower Miejski” ma posiadać co najmniej 17 stacji w trzech różnych konfiguracjach: standardowej (12 stojaków), rozszerzonej (18 stojaków) oraz z rowerkami dziecięcymi (12 + 5 stojaków).
Wykonawca w ramach usługi ma za zapewnić:
-stacje rowerowe – zestawy urządzeń (tj. terminal oraz stojaki rowerowe wraz z elektrozamkami) zasilane z akumulatorów oraz paneli słonecznych, umożliwiające wypożyczenie rowerów oraz ich zwrot;
-terminale – urządzenia posiadające wyświetlacz i terminal płatniczy, umożliwiające dokonanie rejestracji poprzez wpisanie danych osobowych oraz wypożyczenia i zwroty rowerów bez potrzeby korzystania z telefonu komórkowego czy karty zbliżeniowej;
-stojaki — urządzenia służące do stabilnego ustawienia roweru w pozycji pionowej, wyposażone w elektrozamek umożliwiający zapięcie oraz wypięcie roweru;
-stronę internetową — prezentującą wszystkie informacje niezbędne do prawidłowego korzystania z rowerów (tj. lokalizacje stacji, dostępność, regulamin oraz opis sposobu korzystania, naliczania opłat, składania reklamacji) oraz umożliwiającą stworzenie indywidualnego konta dla użytkownika, zapewniającego możliwość dokonywania opłat oraz monitorowanie wykorzystania przedpłaconych środków;
-moduł informacji – służący do wysyłania informacji, w formie e-mail i sms, wymaganych do procesu rejestracji oraz przekazywania niezbędnych danych użytkownikom;
-infolinię — telefoniczne wsparcie użytkownika w zakresie przekazania informacji o sposobie korzystania oraz sprawdzania poprawności naliczania opłat;
-moduł zarządzania – służący do analizy informacji w zakresie bieżącej lokalizacji rowerów, statystyk wykorzystania, wysokości pobranych opłat;
-serwis – polegający na naprawie dostarczonych urządzeń oraz relokacji rowerów w celu zapewnienia optymalnego napełnienia stacji;
-promocję systemu roweru miejskiego w Kaliszu, w zakresie określonym w § 2 ust. 5 pkt. 6, 7, 8 i 12 Projektu umowy.
Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia rowerów specjalnych tj.: minimum 3 szt. rowerów typu cargo; minimum 4 szt. rowerów typu tandem
Źródło: ZDM