Wydarzenie_1200x628
baner_FBAnt
Baner AWS
wszystkie_wiadomosci

Kolejne badania przesiewowe dla nauczycieli klas I-III

Powrót najmłodszych do szkół podstawowych do nauczania stacjonarnego od 18 stycznia był poprzedzony testami dla zainteresowanych nauczycieli prowadzących zajęcia w klasach I-III, nauczycieli szkół specjalnych oraz pracowników niepedagogicznych tych szkół. Badania za pomocą testów RT-PCR odbyły się w 11-15 stycznia w wyznaczonych sanepidach lub punktach mobilnych drive-thru. Od dzisiaj mamy do czynieniea z kolejnym etapem testowania.

8-12 lutego zostaną przeprowadzone kolejne badania przesiewowe w kierunku SARS-CoV-2 dla nauczycieli klas I-III, którzy byli już testowani w ramach powrotu do szkół po feriach zimowych, otrzymali wynik negatywny i chcą się ponownie poddać badaniu. Badanie dotyczy również nauczycieli pracujących w świetlicy oraz bibliotece, natomiast nie są nim objęci pracownicy niepedagogiczni. Możliwość wykonania testu mają również nauczyciele przedszkoli, dla których badania są organizowane tydzień później, tj.: w dniach 15-19 lutego. Jak apeluje wojewoda wielkopolski Michał Zieliński:

„W województwie wielkopolskim zgłosiło się do badań 12 660 osób. Z danych GIS wynika, że w badaniu udział wzięło 10 729 osób. Wynik pozytywny otrzymało 285 osób, co dało niecałe 3 proc. wszystkich wyników. Zachęcam nauczycieli oraz osoby uprawnione do badań w trosce o swoje zdrowie i zdrowie uczniów.”

Listy nauczycieli chętnych do przebadania się na obecność wirusa SARS-CoV-2 dyrektorzy szkół i przedszkoli prześlą bezpośrednio do właściwych stacji sanitarno-epidemiologicznych. Badania wykonywane będą metodami: pulowania, badań pojedynczych i mieszaną, w zależności od organizacji laboratorium Wojewódzkich Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.

 

Fot. poglądowa: AdobeStock

Źródło: WUW w Poznaniu

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Starsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze