„Ciśnienie na muzykę” z Pawłem Szamburskim
Galeria Wieża Ciśnień zaprasza na kolejną odsłonę cyklu „Ciśnienie na muzykę”. Tym razem przy Górnośląskiej 66a wystąpi kompozytor i klarnecista, Paweł Szamburski, który przedstawi materiał z pierwszego solowego albumu, „Ceratitis Capitata”.
„Ceratitis Capitata” to gatunek muchy, która objada się i wyrządza różnego rodzaju szkody owocom fory śródziemnomorskiej. Być może to jej daleka kuzynka wleciała któregoś słonecznego dnia do kościoła w Błoniach pod Tarnowem gdzie Paweł Szamburski nagrywał swój solowy album. Podejmował on wątki liturgiczne wielkich religii basenu Morza Śródziemnego i odżywiał klarnet owocami tamtych sakralnych tradycji muzycznych. W swojej grze oraz pracy z instrumentem wykorzystał odniesienia, motywy melodyczne, a także ekspresję i ornamentyke? chórów prawosławnych, muzyki sufickiej, żydowskiej, a także bahaizmu czy chorału gregoriańskiego. Klarnet w swej barwie i plastyczności artykulacyjnej zbliżony do ludzkiego głosu pozwolił na niezwykle ciekawą interpretację melodii oraz śpiewu różnych tradycji i kultur.
„Ceratitis Capitata” zawiera pięć intymnych wypowiedzi na klarnet i klarnet basowy, dla których podstawą stała się właśnie tradycyjna muzyka sakralna. Nagrania dokonane zostały w kościele w Błoniach pod Tarnowem przez Piotra Czernego, okładka zaprojektowana przez Pawła Ryżko, a całość wydana w limitowanej serii LadoAbc SB.
Paweł Szamburski wystąpi w Galerii Wieża Cisnień w sobotę, 21 maja, o godzinie 19.00. Bilety na koncert, w cenie 25 zł normalny, 20 zł ulgowy można kupić w Wieży Ciśnień, Akceleratorze Kultury oraz za pośrednictwem Biletomat.pl: https://www.biletomat.pl/koncerty/cisnienie-na-muzyke-koncert-pawla-szamburskiego-11312/
Paweł Szamburski – (ur. 1980) muzyk związany z warszawskim środowiskiem LadoAbc. Studiował na wydziale Antropologii Kultury oraz Muzykologii UW. Współtwórca takich zespołów jak: SzaZa, Horny Trees, Meritum, Cukunft czy kwartet klarnetowy Ircha. Tworzy muzykę na polu interdyscyplinarnym – dla filmu, teatru, kina niemego, tańca współczesnego czy słuchowisk. W pracy muzycznej najczęściej wykorzystuje klarnet, głos oraz elektronikę. Dzięki efektom zapętleń i delikatnych przetworzeń artysta jest w stanie komponować na żywo bogate, polifoniczne struktury dźwiękowe.
Źródło: Urząd Miasta Kalisza