Wydarzenie_1200x628
baner_FBAnt
Baner AWS
wszystkie_wiadomosci

Debata Oxfordzka w PBP KP w Kaliszu

„Książka i tolerancja w życiu młodych ludzi” to hasło I Bibliotecznej Debaty Oxfrodzkiej, która odbyła się w Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu. Wzięli w niej udział uczniowie kaliskich szkół: I LO im. Adama Asnyka i II LO im. Tadeusza Kościuszki. Opiekę sprawowały Joanna Montelatic i Sylwia Stasiak.

Debatę zorganizowano w ramach obchodów Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania oraz Międzynarodowego Dnia Bez Przemocy.

„Zdobycie przez każdego ucznia kluczowej kompetencji jaką jest umiejętność czytania, niewątpliwie wpływa na jego rozwój i sukces szkolny. Odnalezienie się natomiast w każdym nowym środowisku społecznym, czy to rówieśniczym, szkolnym lub zawodowym, wymaga od nas umiejętności adaptacji i akceptacji, czy zrozumienia innych”.

Aldona Zimna z Książnicy Pedagogicznej, inicjatorka spotkania

Spotkanie podzielono na cztery etapy. W każdej z nich uczestnicy mieli za zadanie odpowiedzieć na przygotowane wcześniej tematy przyjmując stanowisko propozycji lub opozycji. Wystąpienia oceniały specjalna komisja i publiczność. Tezy debaty to: współczesny młody czytelnik częściej sięga po książkę papierową niż elektroniczną, kanon lektur powinien istnieć, źródło konfliktów tkwi w emocjonalnej naturze człowieka oraz można dojść do porozumienia z wrogiem, z kimś kto ma odmienna poglądy niż ja sam.

Debaty biblioteczne, które zainicjowała Książnica Pedagogiczna mają nawiązywać do poglądów, wydarzeń i zagadnień edukacyjno-kulturalnych związanych między innymi z książką i biblioteką. Uczą krytycznego myślenia, współpracy, rozwijają kluczowe kompetencje. Pomagają także oswoić się z wystąpieniami publicznnymi. To również lekcja wyrozumiałości i serdeczności.

Źródło: PBP KP w Kaliszu












Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Starsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze