Do kiedy trzeba złożyć deklarację o źródłach ogrzewania?
Właściciele i zarządcy budynków mają obowiązek złożenia deklaracji o źródłach ogrzewania. Dokumenty należy przekazać do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to ewidencja, w której znajdą się kompleksowe informacje, dotyczące źródeł ogrzewania budynków. Celem jej stworzenia jest poprawa jakości powietrza, walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: „kopciuchów”. Deklarację muszą złożyć właściciele lub zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, w których znajduje się źródło ciepła. Najemca nie ma obowiązku zgłaszania źródeł ciepła lub spalania paliw. Obowiązek ten jest nałożony na właściciela lub zarządcę budynku, albo właściciela lokalu. Dla źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć do 30 czerwca 2022 r. Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć w ciągu 14 dni od uruchomienia. Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
– drogą elektroniczną: przez Internet, za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu na stronie: www.ceeb.gov.pl. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób,
– w formie papierowej: wypełniony formularz można przesłać lub złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Kalisza – w ratuszu, w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska – pierwsze piętro, pokoje nr 30 i 32. Druki formularzy wraz ze wzorami są dostępne na stronie: www.gunb.gov.pl. Materiały informacyjne oraz wzory wypełnionych deklaracji dostępne są: tutaj.
Źródło: Urząd Miasta Kalisza