Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Droga do A2. Ile podpisów zbierze Platforma?

Poseł PO Mariusz Witczak rozpoczyna zbieranie podpisów pod petycją do premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie przyspieszenia przebudowy Drogi Krajowej nr 25, łączącej Kalisz z autostradą A2. Elementem przebudowy jest także obwodnica Kalisza. – Dosyć tych kampanijnych opowiadań, że coś się zrobi, bo za moment będzie kolejna kampania wyborcza i znów usłyszymy, że jest jakiś plan na budowę obwodnicy – mówił poseł PO Mariusz Witczak, apelując o realizację projektu.

Petycja „Droga do A2”

W 2015 roku droga wpisana została do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Zgodnie z treścią tego programu, realizacja prac miała zakończyć się w latach 2023-2025, jednak przebudowa DK25 z dwupasmowej do czteropasmowej, do standardu drogi głównej ruchu przyspieszonego, do tej pory nie rozpoczęła się. – Przez ostatnie 8 lat ci, którzy biorą odpowiedzialność za Polskę, dużo mówili, ale w tej materii nic poważnego się nie wydarzyło – rozpoczynał konferencję poseł Platformy Obywatelskiej Mariusz Witczak.

Poseł Witczak podczas konferencji mówił, że wykorzystał już wszystkie możliwe polityczne instrumenty nacisku, takie jak interpelacje, apele, interwencje poselskie czy konferencje prasowe, aby przekonywać do przebudowy DK25 oraz budowy obwodnicy Kalisza. – Przechodzimy teraz do przedsięwzięcia społecznego, obywatelskiego. Organizujemy zbiórkę podpisów pod petycją, która musi być swego rodzaju społeczną presją na tych, którzy biorą dziś odpowiedzialność za władzę. To będzie także presja na tych, którzy w przyszłości będą pełnić władzę – argumentował poseł PO, odsyłając do strony https://drogadoa2.pl/, na której znaleźć można internetową petycję. – Zapraszamy także do biura poselskiego przy ul. Asnyka 50A w Kaliszu, gdzie będą przygotowane karty do złożenia podpisu osobiście – dodawał Dariusz Grodziński, radny PO.

Akcja ponad podziałami?

Mariusz Witczak apelował, aby akcja była zorganizowana „ponad podziałami”. – Proszę nie traktować tego jako kurtuazji. Mówię zupełnie z serca. Chcę ponad podziałami zebrać jak najwięcej podpisów pod tą petycją – dodawał parlamentarzysta Platformy. – Chciałbym zaapelować do radnych Rady Miasta Kalisza, aby ponad podziałami radni lewicy, prawicy i apolitycznych stowarzyszeń zaapelowali do swoich wyborców, aby włączyli się w akcję i podpisywali petycję „Droga do A2”. To jest w interesie ponadpartyjnym – mówił radny PO Marcin Małecki.

– Zastanawiamy się, dlaczego temat połączenia Kalisza z autostradą A2 całkowicie zszedł z agendy rządowej, mimo wpisania tego do programu, który w tym roku powinien się kończyć, dodając dwa lata na dokończenie różnych prac inwestycyjnych. Czy to ma związek z tym, że to poseł Witczak wpisał to do tego programu, a my jako samorządowcy, a także wy dziennikarze w obiegu medialnym nazywaliście tę drogę „witczakówką”? – pytał Dariusz Grodziński, radny PO.

Jaki wariant? „Mądry, dobry dla mieszkańców”

Elementem projektu jest także obwodnica Kalisza, która ma być budowana jako pierwsza. Trwają spory o to, którym wariantem ma przebiegać – piątym czy szóstym. Wariant piąty popiera prezydent Kalisza Krystian Kinastowski, z kolei wariant szósty burmistrz Nowych Skalmierzyc Jerzy Łukasz Walczak. GDDKiA złożyła jednak w marcu 2023 roku wniosek o wydanie dla wariantu nr 5 decyzji środowiskowej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, w związku z czym wariant piąty, popierany przez prezydenta Kinastowskiego, najprawdopodobniej zostanie zrealizowany.

– Dzisiaj ci, którzy sprawują władzę w Polsce i mają okazję budować obwodnicę, kłócą się o jej przebieg. To jest kłótnia, która ma charakter zastępczy. Nie mamy kompetencji, woli, determinacji, żeby budować tę obwodnicę, więc kłócimy się o jej przebieg. Kupujemy czas, gadamy, kłócimy się z samorządowcami, uprawiamy szermierkę polityczną, a inwestycji, na której nam zależy, nie ma – mówił poseł Witczak, oceniając obecnie rządzących. Na pytanie, który wariant obwodnicy popiera, Mariusz Witczak nie daje jednoznacznej odpowiedzi. – Nie chcę włączać się w kłótnie na temat wariantów, dlatego że jest to kłótnia środowiska sprawującego władzę. To kłótnia PiS-u. My chcemy mądrego przebiegu, dobrego dla mieszkańców, dobrego dla Kalisza, dobrego dla całej aglomeracji – kończył poseł Witczak.

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze