Wydarzenie_1200x628
baner_FBAnt
Baner AWS
wszystkie_wiadomosci

Efektywność i zrównoważony rozwój: OstSped dąży do zeroemisyjności

Grupa OstSped, która powstała w 1992 roku i niedawno świętowała swoje 30-lecie działalności, koncentruje się na rozwijaniu zrównoważonych połączeń intermodalnych oraz inwestowaniu w rozwiązania cyfrowe i ekologiczne. Mimo pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie, firma w 2022 roku odnotowała najlepszy w historii spółki matki wynik obrotów i zachowała rentowność wbrew wyższym kosztom w tej branży. 

W ubiegłym roku branża transportowa borykała się z problemem, który znacząco wpłynął na funkcjonowanie wielu firm – gwałtownym wzrostem cen paliw i energii elektrycznej. Mariusz Kąkol, prezes zarządu OstSped, uważa jednak, że teraz, gdy sytuacja zaczyna się stabilizować, przedsiębiorcy w końcu mogą złapać oddech. Niemniej jednak, ponownie pojawia się wyraźny problem z zatrudnieniem kierowców, który zaczyna być widoczny na rynku pracy. W dłuższej perspektywie może to prowadzić do znacznego niedoboru pracowników w branży. – W dalszym ciągu koszty w transporcie towarów są wysokie, a klienci nie chcą płacić wyższych stawek frachtu i trudno jest przenosić na nich ten wzrost kosztów – zaznaczył prezes OstSped. Nie ulega wątpliwości, że w wyniku wzrostu kosztów, większość firm w tej branży podniosła ceny. Taką sytuację najłatwiej zaobserwować w przypadku transportu intermodalnego, w którym wzrost cen energii trakcyjnej spowodował, że przewoźnicy kolejowi podnieśli ceny, a w konsekwencji OstSped jako operator logistyczny również musiał tego dokonać.

Filozofią spółki jest elastyczność i świadczenie kompleksowej obsługi klientom, mimo trudnych czasów, w dalszym ciągu skutkuje pozytywnymi efekty w postaci wzrostu obrotów i rentowności. – Naszym najważniejszym obsługiwanym kierunkiem, jeśli chodzi o transport intermodalny są przewozy między Baltic Hub a naszym terminalem w Szamotułach. Inwestujemy w to rozwiązanie, kupując nowy sprzęt przeładunkowy do terminala. Dobrze rozwijają się transporty drogowe krajowe i międzynarodowe na kierunkach Polska – Europa. Udało nam się je rozszerzyć, mimo, że w branży widoczne są problemy i tych zleceń na rynku jest mniej – informuje Mariusz Kąkol.

Regulacje takie jak „Fit for 55” oraz globalna walka o kontrolę wzrostu temperatury do poziomu 1,5 stopnia powodują, że branża logistyczna coraz bardziej dąży do osiągnięcia zeroemisyjności. Firma docenia znaczenie, jakie miało wcześniejsze zainwestowanie w biznes intermodalny i konsekwentne rozwijanie go. Obecnie skupia się na modernizacji bocznicy oraz inwestycjach w nowoczesne urządzenia takie jak reachstackery. Istnieje również nadzieja, że na terminalu w Szamotułach zostanie zainstalowana suwnica elektryczna. Spółka przygotowuje się również do udziału w nowym konkursie unijnym, który ma na celu dofinansowanie projektów intermodalnych. Celem tych inicjatyw jest dalsze promowanie zrównoważonego transportu oraz rozwój ekologicznych rozwiązań w logistyce.

OstSped koncentruje się na inwestowaniu w fotowoltaikę oraz tworzeniu punktów ładowania samochodów elektrycznych. Początkowo firma planuje korzystać z elektrycznych samochodów osobowych, a także przygotowuje się do wprowadzenia punktów ładowania dla ciężarówek elektrycznych. – Obecnie rynek nie jest jeszcze odpowiednio przygotowany na tę technologię, a ceny ciężarówek elektrycznych są znacznie wyższe w porównaniu do pojazdów z silnikiem diesla. Liczymy jednak na obniżenie tych cen wraz ze wzrostem wolumenu produkcji tego rodzaju pojazdów – podkreśla prezes OstSped.

Obecnie firma już korzysta z elektrycznych samochodów osobowych i posiada punkty ładowania w swoich lokalizacjach. W dalszym ciągu inwestuje też w fotowoltaikę, której energia jest wykorzystywana zarówno do zasilania magazynów, jak i pojazdów elektrycznych. OstSped kontynuuje także prace nad uruchomieniem nowych połączeń intermodalnych, w tym przewozów naczep. Działania te mają na celu dalsze rozwijanie zrównoważonych rozwiązań logistycznych i redukcję emisji gazów cieplarnianych.

OstSped w najbliższych miesiącach planuje zainwestować w optymalizację swojej działalności, w tym w digitalizację procesów oraz rozwój usług transportowych, terminalowych i magazynowych. Wprowadzenie nowoczesnych i energooszczędnych rozwiązań ma na celu nie tylko ochronę środowiska, ale także zwiększenie rentowności i elastyczności działalności firmy. Spółka koncentruje się na wdrażaniu innowacyjnych technologii, które pozwolą efektywnie zarządzać operacjami logistycznymi i dostosowywać się do zmieniających się potrzeb klientów.

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Starsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze