Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Eskan Darwich zapowiada nowy pakiet rozwiązań dla edukacji w Kaliszu

Eskan Darwich – kandydat Trzeciej Drogi na prezydenta miasta w nadchodzących wyborach zapowiedział plan wdrożenia kilku nowych rozwiązań w miejskim systemie edukacji, których celem miałaby być poprawa sytuacji uczniów i nauczycieli. Wśród pomysłów jest m.in. rada pedagogiczna działająca przy prezydencie czy szkolny program inwestycyjny.

Kampania nabiera tempa, a wraz z nią prezentowane są kolejne pomysły i rozwiązania, które mają służyć poprawie sytuacji w mieście. Eskan Darwich z Trzeciej Drogi w swoich działaniach jako prezydent chciałby się skupić na edukacji, bo jak sam mówi: „Edukacja jest najważniejszym elementem naszego programu, ponieważ wszyscy mamy z nią dużo wspólnego. Każdy z nas albo ma dziecko, albo ma kogoś w szkole, więc edukacja łączy nas wszystkich”. Przedstawiciele Trzeciej Drogi, w trakcie prezentacji edukacyjnej części programu wyborczego, skupili się na czterech elementach. Wśród propozycji jest wspomniana rada pedagogiczna, która w założeniu działałaby przy prezydencie i doradzała mu, ale także szkolny program inwestycyjny, współpraca z miastami partnerskimi w zakresie nauki języków obcych czy powstanie zespołu psychologów, który mógłby w sytuacjach kryzysowych interweniować w szkołach.

W naszej grupie samorządowej powołaliśmy zespół, by zrealizować ten konkretny program edukacyjny, bo wiemy, że nakłady przeznaczone na edukację w mieście to jest przyszłość. Dobra edukacja w dobrych warunkach sprawia, że miasto będzie się rozwijało. – tłumaczył Eskan Darwich

Kandydat na prezydenta Kalisza twierdzi, że obszar edukacji w naszym mieście był w ostatnich latach zaniedbywany – szczególnie, jeśli chodzi o inwestycje infrastrukturalne czy remonty. Zdaniem Darwicha, wiele kaliskich szkół wymaga pilnej interwencji i odpowiedzią miałby tu być wspomniany szkolny program inwestycyjny, na który mielibyśmy przeznaczyć 7 mln zł z wydatków inwestycyjnych.

Edukacja w naszym mieście wymaga sporych nakładów, których wciąż nie ma. W chwili obecnej dyrektorzy poszczególnych placówek borykają się na co dzień z cieknącymi dachami, zawilgoconymi salami, spotykają się z problemami instalacji grzewczej, ze zdewastowanymi boiskami i zdewastowanymi placami. To wszystko musimy naprawić i stąd nasze pomysły, jak to zorganizować lepiej. Dla przykładu powiem, że Szkoła Podstawowa nr 10, mimo że jest szkołą sportową, ma zdewastowane i od wakacji zamknięte boisko. – mówił rady Piotr Mroziński

Mroziński podkreślał także, że gdyby przystępować w przetargach do kilku szkolnych inwestycji na raz, to takie rozwiązanie mogłoby być także korzystniejsze finansowo z punktu widzenia budżetu.

Dość głośnym, również medialnie, w ostatnim czasie tematem w zakresie edukacji jest także kondycja psychiczna uczniów. Kandydaci na radnych z Trzeciej Drogi chcieliby utworzyć zespół 6-7 specjalistów, który w trudnych sytuacjach w placówkach oświatowych wspomagałby szkolnych pedagogów.

Jest XXI wiek i mamy takie wyzwania, których wcześniej nie było. Kryzys psychiatrii dziecięcej i potrzeba psychologów w szkołach jest ogromna, a braki kadrowe też są bardzo duże. (…) Sytuacji kryzysowych jest niestety coraz więcej i chodzi nie tylko o codzienność i o to, że młodzież podlega hejtowi, obrażaniu się, mowie nienawiści. Chodzi o takie nagłe sytuacje, które spadają na szkołę „tu i teraz”. Niestety, takimi sytuacjami jest chociażby śmierć samobójcza ucznia czy uczennicy. Nie może być tak, że szkoła zostaje wtedy sama. – podkreślała Bogumiła Bielak

Pracowałam w niejednej kaliskiej szkole i niestety wiem, z czym te szkoły się borykają, z jakimi problemami i w jakich obszarach potrzebują wsparcia. Jeśli chodzi o rozwój naszego miasta w zakresie edukacji, chcielibyśmy, aby kaliscy nauczyciele mieli realny wpływ na funkcjonowanie szkół, bo to oni tak naprawdę najbardziej wiedzą, czego w szkołach brakuje i co chcieliby w nich zrobić. Chcielibyśmy w przyszłej kadencji powołać Radę Pedagogiczną przy prezydencie miasta Kalisza. Rada składałaby się z przedstawicieli kaliskich szkół, nauczycieli i chcielibyśmy, aby była ona mostem łączącym prezydenta z całym ciałem pedagogicznym. – dodała Ewelina Nowakowska-Kowal

Zgodnie z koncepcją Trzeciej Drogi, obok prezydenta miasta miałoby funkcjonować gremium rady pedagogicznej, w którego skład wchodziliby nauczyciele. Głównymi celami byłyby wspieranie współpracy międzyszkolnej, wymiana pomysłów i doświadczeń, a także inicjowanie wspólnych inicjatyw edukacyjnych. Do rady mógłby zgłaszać się, według koncepcji, każdy pracownik oświaty, a cały organ miałby liczyć docelowo 10-15 osób. Jednym z efektów tej propozycji miałoby być podniesienie jakości kształcenia w Kaliszu.

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze