reklama-SWWS
baner_AK
pekao_firmowe_012023_1200x200_

Gra Wiedźmin IV zapowiedziana!

CD Projekt RED oficjalnie potwierdził, że rozpoczyna pracę nad nowym Wiedźminem we współpracy strategicznej z Epic Games. Gra ma bazować na silniku Unreal Engine 5.

Na tę informację fani gier, także Ci z Kalisza, czekali od dłuższego czasu, szczególnie mając na względzie mocno krytykowaną ostatnią produkcje największego polskiego producenta gier, czyli Cyberpunk2077.

The Witcher na Twitterze: „https://t.co/XtbfqscMWr https://t.co/eK6ZIbfLRa” / Twitter

O wypowiedź na temat zapowiedzianej czwartej części gry z serii Wiedźmin poprosiliśmy Witolda Walisia, kaliszanina, związanego z branżą gier:

Jako ogromny fan twórczości Andrzeja Sapkowskiego oraz gier CDProjekt jestem w stanie śmiało stwierdzić, że gra ma ogromny potencjał na sukces. Jednakże wielce prawdopodobne jest to, że tym razem nie wcielimy się w Geralta z Rivii. Jego historia została już opowiedziana i zamknięta w prequelach. Prawdopodobnie polskie studio przedstawi nam zupełnie nowego bohatera lub też będziemy świadkami dalszych losów Cirilli, przybranej córki Geralta. Najwięcej pozytywnych emocji wywołuje fakt, że gra powstanie na najnowszym silniku graficznym unreal engine 5 co diametralnie zwiększy satysfakcję z gry. Czy nowy wiedźmin odniesie jeszcze większy sukces niż poprzedni? Jak gra będzie wyglądała końcowo, możemy się jedynie domyślać, pewne jest to, że na premierę rozgrywki przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Witold Waliś

Przy okazji warto wspomnieć o drugiej, bardzo dużej produkcji gamingowej, która miała swoją premierę 3 lutego br. Chodzi o grę Dying Light 2 od studia Technland, w którą w pierwszy weekend po jej premierze grało już ponad 3 mln graczy. Przy tej produkcji, ciekawostką jest fakt, że założycielem, a obecnie również prezesem studia Techland jest Paweł Marchewka, który pochodzi z Ostrowa Wielkopolskiego.

Polska branża gier cały czas dynamicznie rośnie, a co tym bardziej warto wskazać, jest to jedyna branża z sektora kreatywnego, w której możemy pochwalić się korzystnym bilansem handlowym, tj. statusem eksportera netto (raport The Game Industry of Poland 2021). W 2020 r. przychody firm z tej branży wyniosły 969 mln euro, a w 2021 r. będą znacznie wyższe.

Czy wśród naszych czytelników, znajdą się również fani gier? 

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze