
Kaliscy licealiści uczą, jak nie bać się mówić
Grupa kaliskich licealistów realizuje projekt społeczny „The Bats”, którego celem jest pomoc młodzieży w przełamaniu lęku przed wystąpieniami publicznymi. Pomysłowe i praktyczne warsztaty zostały organizowane przez uczniów z I LO im. Adama Asnyka i III LO im.
Projekt prowadzony jest w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii. W jego skład wchodzi pięcioro uczniów: Antonina Wolińska, Alicja Kawińska, Natalia Tomczyk, Barbara Proszowska oraz Jan Bułhak.
— Zgodnie z naszą ankietą co druga osoba boryka się z problemem z wypowiedzią publiczną. 40% osób ankietowanych uważa, że wpływa on na ich życie społeczne — unikają oni bowiem sytuacji, w których muszą mówić do większej grupy. — mówią autorzy projektu.
W ramach działań odbywają się warsztaty w szkołach i spotkania otwarte w Domu Sąsiedzkim Podgórze w Kaliszu. Uczestnicy uczą się technik retorycznych, poznają podstawy debaty oksfordzkiej i ćwiczą kontrolę stresu. Zajęcia opierają się na aktywnym udziale – od teorii po praktyczne zadania i wystąpienia przed grupą.
W trakcie kilkutygodniowej działalności zespół przeprowadził warsztaty w sześciu kaliskich szkołach średnich, a także zorganizował trzy spotkania otwarte w Domu Sąsiedzkim. Zajęcia łączyły teorię z praktyką – uczestnicy uczyli się podstaw debat oksfordzkich, technik wystąpień oraz radzenia sobie ze stresem.


