Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Kaliski szpital na drodze do akredytacji

Dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Perzyny w Kaliszu uzyskanie akredytacji to jeden z głównych celów. Kaliska lecznica chce zdobyć to osiągnięcie w najbliższych miesiącach. Co taka akredytacja daje?

W kaliskim szpitalu odbyło się jedno z wielu już zrealizowanych szkoleń na rzecz poprawy jakości i zaangażowania. Spełnienie standardów akredytacyjnych w istotny sposób ma przyczynić się do zmiany kultury organizacyjnej w placówce, doprowadzić do wprowadzenia modyfikacji oraz zmiany sposobu dostarczania opieki, jak również odmienić świadomość profesjonalistów medycznych i kadry zarządzającej. Jak informują przedstawiciele kaliskiego szpitala: „Jest to proces bardzo trudny i dotyka praktycznie wszystkich obszarów działalności szpitala. Praca nad tym trwa od kilku lat wysiłkiem wielu zespołów zadaniowych. Teraz nabieramy rozpędu. Spełnienie „Zestawu Standardów Akredytacyjnych” otworzy nowy etap w doskonaleniu opieki szpitalnej.”

Program akredytacji szpitali funkcjonuje w Polsce od 1998 roku i został opracowany i wprowadzony przez Ośrodek Akredytacji i Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ) w Krakowie. Zestaw standardów dla polskich  podmiotów leczniczych  został utworzony przez środowisko przedstawicieli medycznych przy pomocy ekspertów zagranicznych z USAID (Amerykańska Agencja ds. Rozwoju Międzynarodowego) i JCAHO (Wspólna Komisja ds. Akredytacji Organizacji Ochrony Zdrowia). Jakie korzyści wynikają ze zdobycia wspomnianej akredytacji?

Akredytacja  nakierowana jest na pacjentów, jakość i bezpieczeństwo opieki, jak również usprawnienie funkcjonowania szpitala. Pożądane zjawiska wynikające z akredytacji obejmują m.in: zwiększenie poziomu jakości świadczonej usługi, zwiększenie  bezpieczeństwa pracowników, zadowolenie i satysfakcję pacjentów-tworzenie bliskich relacji z pacjentem, ujednolicenie zasad sprawowania opieki nad pacjentem w oparciu i naukowe podstawy, monitorowanie funkcjonowania i własnej działalności, poznanie oczekiwań pracowników, sprzyjanie konkurencyjności szpitala.

Źródło: Szpital Kalisz; ikmj.com

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze