Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

#KaliskieSprawy 1.0. za nami!

W środę 30 marca o 20:00 odbyła się pierwsza dyskusja w pokoju #KaliskieSprawy na Twitterze. Dotyczyła ona tematu, tzw. „bezpłatnej komunikacji miejskiej” i trwała nieco ponad godzinę. Do naszego pokoju zajrzały 43 osoby. Dzięki!

Wyjściem naszej dyskusji był artykuł Mateusza Tułacza: Bezpłatna, ale czy darmowa? Plusy i minusy podróżowania za friko po Kaliszu | Latarnik Kaliski, artykuł wywołany przez Prezydenta Krystiana Kinastowskiego, który w drugiej części swojej kadencji przechodzi do realizacji sztandarowej obietnicy wyborczej, czyli do wprowadzenia całkowicie darmowej komunikacji miejskiej.

Uczestnicy dyskusji przede wszystkim podkreślali, że w ich ocenie samo wprowadzenie jej nieodpłatności nie musi być kluczowe dla liczby osób, która z niej będzie korzystała – ważniejsza wydaje się być siatka połączeń i komfort przejazdów.

Szczególnie, że w Kaliszu już teraz obowiązują darmowe przejazdy dla sporej grupy mieszkańców. Nieodpłatna jest ona dla:

  • dzieci w wieku od lat 4 do rozpoczęcia nauki w szkole, posiadające Kaliską Kartę Mieszkańca;
  • dzieci i młodzież ucząca się w szkołach do 24 roku życia, posiadające Kaliską Kartę Mieszkańca;
  • studenci studiów dziennych do ukończenia 26 roku życia, posiadający Kaliską Kartę Mieszkańca;
  • renciści oraz emeryci, posiadający Kaliską Kartę Mieszkańca.

Jednocześnie podkreślano, co wynika też z ww. artykułu, że mimo dużej liczby grup osób, które mogą w Kaliszu jeździć bezpłatnie – to ogólna liczba pasażerów, po spadku pandemicznym, wcale tak szybko nie zaczęła wzrastać. Co więcej, wadliwym też zdaje się być, o czym mówili inni uczestnicy, sposób liczenia osób korzystających z KLA, co ma kluczowe znaczenie dla planowania optymalnej siatki połączeń.

W dyskusji podkreślono również konieczność integracji przejazdów KLA z innymi sposobami komunikacji, takimi jak kolej, carsharing, siatką ścieżek rowerowych czy popularnymi w większych miastach, tzw. „hulajnogami na minuty”.

Zdaniem uczestników dyskusji, priorytetowym celem powinny być również porozumienia w sprawie wspólnej komunikacji na poziomie całej Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej.

Nie zabrakło też wątków dotyczących, chociaż częściowej, prywatyzacji miejskiego przewoźnika albo sposób na urynkowienie jego działań poprzez, np. uzależnienie pensji zarządu od liczby osób, która z jego usług skorzystała.

Powyższe, to jest tylko zalążek tej interesującej dyskusji, która się odbyła, na ten niezwykle ważny, bo dotyczący komunikacji miejskiej, temat. A o wadze tego tematu niech świadczy fakt, że w samym tylko 2020 roku z budżetu Miasta Kalisza wydano na transport 40,2 mln złotych, czyli 7,5% ogółu wydatków budżetowych.

Pokój #KaliskieSprawy jest jedynym takim pokojem dyskusyjnym na Twitterze dotyczącym Kalisza i naszego regionu!

Zachęcamy do uczestnictwa w kolejnych dyskusjach o naszym mieście. Po pierwszym spotkaniu możemy z całym przekonaniu powiedzieć – jest WYBITNIE ciekawie.

A o terminie najbliższego spotkania dowiecie się z naszych mediów społecznościowych lub z naszej grupy na Facebooku: Kaliskie Sprawy | Facebook

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie NIW_i_PROO_z_tekstem.png

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze