Kolejna edycja konkursu „Od kreacji do rzeczy”!
Pracownia Sztuk Projektowych WP-A otwiera kolejną edycję Konkursu „Od kreacji do rzeczy”. Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie najbardziej oryginalnych projektów, wzorów oraz kolekcji ubiorów zrealizowanych przez studentów Pracowni i członków koła naukowego Designer. Cel realizowany jest poprzez zbiorową wystawę i pokaz mający miejsce w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, które jest partnerem przedsięwzięcia.
Konkurs skierowany jest do studentów i absolwentów Pracowni Sztuk Projektowych. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 21 czerwca. Regulamin i niezbędne dokumenty w załączeniu.
Fundatorem nagrody specjalnej jest firma Strima. Fundatorami nagród rzeczowych w kategoriach Dobry wzór, Wizje mody, Innowacje są: BigStar S.A. Runotex S.A. Haft S.A., Starosta Powiatu Kaliskiego, Burmistrz Miasta i Gminy Opatówek, Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu.
RegulaminKonkursu oraz niezbędne dokumenty
Uczestnikami zmagań mogą być studenci i absolwenci Pracowni.
Organizatorami Konkursu są: Pracownia Sztuk Projektowych Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM wKaliszu oraz Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku.
Konkurs odbywa się pod patronatem Starosty Kaliskiego, Burmistrza Miasta i Gminy Opatówek oraz Dziekana Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu.
Nadzór merytoryczny nad przedsięwzięciem oraz funkcję kuratora wystawy pełni prof. UAM dr hab. Monika Kostrzewa, mkostrze@amu.edu.pl. Z ramienia Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, funkcję kuratora pełni dr Ewa Kłysz, ewaklysz@wp.pl
I. Cel i założenia konkursu
Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie najbardziej oryginalnych projektów, wzorów oraz kolekcji ubiorów zrealizowanych przez studentów Pracowni Sztuk Projektowych i członków koła naukowego Designer, zgłoszonych do konkursu.
Cel realizowany jest poprzez zbiorową wystawę i pokaz mający miejsce w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku.
II. Warunki konkursu
1. W konkursie uczestniczyć mogą studenci i absolwenci współpracujący z Pracownią Sztuk Projektowych w ramach koła naukowego, których zgłoszenie zostało przyjęte przez Organizatorów.
2. Warunkiem udziału w Konkursie jest
– złożenie pisemnego zgłoszenia(zał. nr 1 do regulaminu).
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z udzieleniem zgody na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych, ekspozycję i publikowanie prac zgłoszonych do konkursu w mediach społecznościowych FB, katalogu oraz na stronach internetowych Organizatora i Sponsorów konkursu.
– złożenia pisemnego oświadczenia potwierdza posiadanie praw autorskich do zgłaszanej do Konkursu pracy.
3. Student biorący udział w Konkursie zobowiązany jest do indywidualnego zgłoszenia uczestnictwa drogą mailową na adres: mkostrze@amu.edu.pl :
– wypełnionego komputerowo Zgłoszenia,
– zdjęcia zgłoszonych prac, w rozdzielczości nadającej się do druku (tj. format A3 – 310×430 mm, TIF,JPG, PDF-teksty zmienione na krzywe, 300 dpi). Każde zdjęcie musi być podpisane tytułem danej pracy. Zdjęcia do katalogu opisane nazwiskiem i imieniem należy wysyłać na adres: mkostrze@amu.edu.pl.
4. Student może zrezygnować z udziału w Konkursie (wymagana jest wersja pisemna rezygnacji)najpóźniej do dnia przed obradami jury konkursu.
6. Przedmiotem Konkursu są studenckie prace powstałe w roku akademickim 2021/2022 oraz 2022/2023:
– wzory wykonane w ramach zajęć dydaktycznych oraz podczas spotkań koła naukowego Designer,
– artystyczne prace dyplomowe.
7. Dokumentację zgłoszeniową, Zgłoszenie (Zał. nr. 1) i Oświadczenie dot. RODO (Zał. nr.2), należy wysłać na adres mkotrze@amu,.edu.pl do dnia 16.06.2023r.
8. Prace wraz z wydrukowanymi i podpisanymi kartami zgłoszeń należy składać do dnia 21.06 w każdą środę w sali E 244 WP-A UAM, ul. Nowy Świat 28-30, w godzinach od 12.00 do 16.00.
9. Prace zgłoszone do konkursu pozostają w ekspozycji do końca trwania wystawy, czyli do 30. 09.2023.
10. Uczestnik jest zobowiązany do samodzielnego montażu ekspozycji w miejscu wskazanym przez komisarza konkursu i ponosi w tym zakresie pełną odpowiedzialność, w tym także za ewentualne szkody wynikające z niewłaściwego montażu. Uczestnik zobowiązany jest do punktualnego pojawienia się na spotkaniu w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku w dniach montażu wystawy w czasie wyznaczonym przez komisarza konkursu: czwartek 22.06.2022. w godzinach 10.00-15.00. i środa28.06.2023.
11. Uczestnik zobowiązany jest do pomocy w transporcie prac na wystawę i z wystawy w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku.
15. Obecność uczestnika na wernisażu w dniu 30.06.2023 r. jest obowiązkowa.
16. Zgłoszenie udziału w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją postanowień regulaminu.
Organizatorzy mają prawo nie wyrazić zgody na przyjęcie pracy, jeżeli nie spełnia kryteriów regulaminowych.
Komisarzem Konkursu z ramienia WPA UAM jest dr hab. Monika Kostrzewa profesor UAM.
III. Jury Konkursu
W skład Jury Konkursu wchodzą artyści, projektanci i wykładowcy z krajowych i zagranicznych uczelni:
Prof. zw. Andrzej Nawrot, Łódz
prof. LNAM Zenoviyia Shulha, Lwów
dr Magdalena Berlińska, Sopot
prof. UAM dr hab. Monika Kostrzewa
oraz przedstawiciele firm sponsorujących nagrody w Konkursie.
IV. Nagrody
Nagroda Specjalna GRAND PRIX Strima, którą w tym roku będzie prawo dowolnego wyboru wyposażenia do pracowni kreacji wzorów za kwotę 3.000 brutto z oferty www.strima.com. Firma Strima opłaci niezbędny podatek za osobę na grodzoną.
Nagrody rzeczowe przyznawane będą w trzech kategoriach: Dobry wzór, Wizje mody, Innowacje. Każda kategoria przewiduje trzy nagrody
I Nagroda
II Nagroda
III Nagroda
oraz 2 wyróżnienia.
Fundatorami Nagród rzeczowych w konkursie są:
Big Star S.A. Runotex S.A. Haft S.A., Starosta Powiatu Kaliskiego, Burmistrz Miasta i Gminy Opatówek, Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu. Liczba nagród może ulec zmianie.
V. W celu promocji Konkursu dane osobowe laureatów (poza danymi zawierającymi numer telefonu i adresu e-mail) oraz dokumentacja fotograficzna i filmowa prac może być wykorzystana na stronie Organizatorów i Sponsorów w publikacjach drukowanych i elektronicznych (prasa, telewizja i Internet) oraz w mediach społecznościowych.
źródło: WP-A UAM