
Konkurs na scenariusz zajęć terenowych „NIETOPERZyMY. POZA KLASĄ”
Konkurs ma na celu promowanie wiedzy o nietoperzach żyjących w Polsce i ich roli w ekosystemie, kształtowanie postaw proekologicznych i odpowiedzialności za środowisko w bezpośrednim kontakcie z naturą oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności planowania zajęć edukacyjnych w terenie.
Jak dowodzą badania naukowe, natura ma wzmacniający wpływ na nasz organizm, zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej. Przebywanie w otoczeniu przyrody wspiera nasz układ ruchu, kreatywne myślenie, wzmacnia odporność, również na stres. Wśród zieleni dzieci pracując w grupie poprawiają umiejętności osobiste i społeczne. Rozwijają wiedzę, doświadczają i budują własne postawy wobec środowiska naturalnego.
Celem konkursu jest przygotowaniem scenariusza zajęć plenerowych obejmującego interdyscyplinarne działania, którego odbiorcą będzie grupa 25 uczniów.
Konkurs kierowany jest do nauczycieli, edukatorów, animatorów, studentów kierunków pedagogicznych i przyrodniczych. Uczestnik konkursu musi być pełnoletni.
Zdobywca nagrody Grand Prix weźmie udział w kilkudniowym wyjeździe do renomowanego centrum edukacji outdoorowej w Finlandii, zorganizowanym w sierpniu 2026, gdzie będzie mógł: poznać nowoczesne metody prowadzenia zajęć przyrodniczych na świeżym powietrzu, wziąć udział w warsztatach i szkoleniach z zakresu edukacji ekologicznej i ochrony zwierząt, nawiązać kontakty z międzynarodową społecznością edukatorów terenowych.
Ostateczny termin nadsyłania scenariuszy upływa z dniem 15 września 2025 roku.
Konkurs objęty jest honorowym patronatem Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu.
Załączniki:
- regulamin
- wzór scenariusza zajęć
- formularz zgłoszeniowy
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- klauzula RODO (załącznik nr 4)
___
Organizatorem konkursu jest Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie, a partnerem Fundacja Finnway Polska.
W ramach projektu NIETOPERZyMY 24 maja odbyło się szkolenie dla nauczycieli „EDUKACJA W NATURZE – TEORIA I PRAKTYKA”, gdzie edukatorzy m.in.: rozwijali wiedzę i kompetencje w zakresie outdoor education, brali udział w działaniach warsztatowych, wymieniali doświadczenia i budowali platformy współpracy.