reklama-SWWS
baner_AK
pekao_firmowe_012023_1200x200_

Most w remoncie, a co z kładką?

W czerwcu 2020 roku w mediach pojawiła się informacja o planowanej budowie kładki pieszo-rowerowej na Prośnie. Miała ona przebiegać przy moście kolejowym i zostać zbudowana w czasie jego remontu. Miasto Kalisz zadeklarowało wzięcie udziału w kosztach wykonania kładki i potrzebnej infrastruktury, które miały wynieść 50 tys. złotych. Most jest w trakcie remontu, kładki jednak nie widać.

Kładka miała połączyć dwie biegnące wzdłuż rzeki ścieżki rowerowe, chętnie wybierane przez miłośników rekreacji na dwóch kołach. Stanowiłaby ona najszybszą możliwość przedostania się z jednego brzegu na drugi, bez potrzeby korzystania ze znacznie oddalonego mostu w Piwonicach. Jeden z naszych czytelników poprosił nas o zainteresowanie się sprawą. Redakcja Latarnika Kaliskiego skontaktowała się w tej sprawie z Zakładem Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim – odpowiedzialnym za infrastrukturę kolejową w regionie oddziałem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe:

„Tor nr 1, czyli ten od strony planowanej kładki pieszo-rowerowej, został wyremontowany i obecne prace prowadzone są na torze nr 2. Jeżeli chodzi o kładkę, to jest przystosowana i wzmocniona konstrukcja mostu, co umożliwia jej wybudowanie. Roboty związane z budową kładki będą przeprowadzane przez Miasto Kalisz i trudno jest potwierdzić, kiedy inwestycja zostanie wykonana”.

– powiedział przedstawiciel Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim

W dniu 18 marca 2022 roku do Kancelarii Prezydenta Miasta Kalisza wysłaliśmy zapytanie odnośnie terminu rozpoczęcia robót związanych z tą inwestycją. Odpowiedź jaką otrzymaliśmy brzmi następująco:

„Trwa przygotowywanie inwestycji pod względem formalno-prawnym tj. uaktualnienie projektu na budowę kładki wraz z aktualizacją projektu na dojazdy do planowanej kładki – zarówno od strony Wału Piastowskiego, jak i od strony ul. Wypoczynkowej.
W ramach aktualizacji projektów niezbędne jest uzyskanie wymaganych uzgodnień, opinii, pozwoleń – w tym decyzji środowiskowej – oraz pozwolenia na budowę kładki wraz z dojazdami.
Działania te powinny zakończyć się wraz z upływem roku 2022.
Po zakończeniu etapu przygotowań, realizacja inwestycji powinna trwać ok. 6 do 8 miesięcy.
Zgodnie z opracowanym projektem, planowana kładka zostanie podwieszona do konstrukcji istniejącego mostu kolejowego. Konstrukcja mostu zostanie wzmocniona podczas obecnie prowadzonego przez PKP remontu.
Koszt inwestycji tj. kładki wraz z dojazdami szacowany jest na kwotę ok. 3,5 mln zł. Miasto podejmie starania o dofinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych”.

– napisała Iwona Cieślak z Kancelarii Prezydenta Miasta Kalisza

Most kolejowy na Prośnie w trakcie modernizacji. Właśnie w tym miejscu ma przebiegać kładka pieszo-rowerowa.

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze