
Na jakim etapie jest przebudowa DW 450? Kiedy przejedziemy pod NOWYM wiaduktem?
Przebudowa DW 450 trwa już od kilku miesięcy, głównie ze względu na złożoność infrastruktury. Od momentu rozpoczęcia prac przejazd ulicą Częstochowską w kierunku Rzymskiej jest zamknięty, co utrudnia dojazd do Piwonic. Wkrótce jednak sytuacja się zmieni. Koszt kompleksowej inwestycji wynosi ponad 42 mln zł.
Rozpoczęcie robót DW 450
Prace rozpoczęły się 6 maja. Pierwszy etap obejmował odcinek ul. Rzymskiej pomiędzy Słowiańską i Antyczną.
– Zakres prac obejmuje przebudowę konstrukcji jezdni, chodników, zjazdów, zatok autobusowych oraz miejsc postojowych. Dodatkowo przewidziana jest budowa kanalizacji deszczowej i sanitarnej, przebudowa sieci uzbrojenia technicznego oraz wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej. Wiadukt kolejowy zostanie dostosowany do przejazdu wyższych pojazdów – czytamy na stronie miasta.
Postęp prac przy DW 450
Zapytaliśmy Krzysztofa Gałkę, dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu, na jakim etapie jest obecnie inwestycja.
– Obecnie realizujemy przebudowę i rozbudowę ulicy Częstochowskiej na odcinku od Ronda na Trakcie Wieluńskim, czyli od ulicy Księżnej Jolanty i ulicy Rzymskiej do ulicy Antycznej, łącznie z przebudową wiaduktu kolejowego – mówi Krzysztof Gałka, dyrektor ZDM w Kaliszu.
Czy prace nad DW 450 przebiegają zgodnie z planem?
– Prace idą we właściwym tempie. Mam świadomość, jak duże utrudnienia wiążą się z brakiem przejazdu w rejonie wiaduktu, ale robimy wszystko, by je jak najszybciej zakończyć – zapewnia Krzysztof Gałka.
Kiedy przejedziemy pod nowym wiaduktem?
– Planujemy zakończyć kluczowe prace na wiadukcie kolejowym w lipcu i przywrócić ruch samochodowy na ulicach Rzymskiej i Częstochowskiej. Zakładamy, że termin jest realny, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności – dodaje dyrektor ZDM.
Już niedługo kierowcy będą mogli korzystać z nowego odcinka drogi, co powinno znacznie usprawnić komunikację w tej części miasta.
Rządowe dofinansowanie
Koszt inwestycji to blisko 42,2 mln zł. Samorząd pozyskał na jej realizację dofinansowanie rządowe w wysokości prawie 38,2 mln zł.
Wykonawcą jest konsorcjum firm NDI ENERGY Sp. z o.o z Dopiewa i NDI S.A. z Sopotu, które ma w sumie 550 dni na przeprowadzenie prac.
O zmianie organizacji ruchu przy DW 450 pisaliśmy tutaj oraz podajemy informację ze strony miasta.
Znając profesjonalizm terminowość i dotrzymywanie obietnic z całą pewnością należy zakładać minimalny poślizg inwestycji o jakieś pół roku to daje przybliżony czas zakończenia koniec roku o ile nie nastąpią nieoczekiwane i nie przewidziane acz prawdopodobne przeszkody pogoda powodzie braku materiałów itp itd