Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Na Uniwersytecie Oxfordzkim piszą o polskiej Szkole Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży Smart Club

Departament Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Oxfordzkiego – Oxford Martin School pisze o polskiej szkole z Kalisza – Smart Club Szkole Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży. A to za sprawą programu Smart Clubu, który jest oparty na badaniach i raporcie dotyczącym kompetencji przyszłości, opublikowanym przez Oxford Martin School w 2017roku. W artykule opublikowanym dziś na stronie Oxford Martin School czytamy m.in. “Jesteśmy dumni z naszej roli w rozwoju programu edukacyjnego Smart Club, który pielęgnuje i kształtuje młode umysły w Polsce.”

W 2016 Departament Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Oxfordzkiego – Oxford Martin School we współpracy z firmą edukacyjną Pearson i fundacją innowacji Nesta rozpoczęli badania dotyczące kompetencji przyszłości, które będą pożądane przez przedsiębiorstwa, kierowników i ekspertów w dziedzinie edukacji. Rok później został opublikowany raport „Umiejętności przyszłości:  zatrudnienie w 2030 roku”.

Tymczasem w Polsce, w 2017 roku rozpoczęły się przygotowania nad stworzeniem szkoły, która miała uczyć dzieci i młodzież praktycznej wiedzy i umiejętności, dzięki którym poradzą sobie bardzo dobrze w dorosłym życiu i sprostają wymaganiom, które przyniesie przyszłość. To był początek Smart Clubu Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży, założonej przez trenerkę biznesu, doradcę Agnieszkę Kubicką – Błońską. Innowacyjny projekt edukacyjny wystartował w 2018 roku. Smart Club jest jedyną tego typu szkołą w Polsce, w której dzieci i młodzież rozwijają skrzydła i zdobywają niezbędne umiejętności do osiągnięcia spełnienia i sukcesu w życiu, łączącą praktyczne umiejętności z rozwoju osobistego, społecznego i finansowego. „Smart Club nie tylko wspomaga rozwój niezbędnych umiejętności i kompetencji przyszłości, ale także inspiruje, motywuje i pomaga w budowaniu solidnych fundamentów do osiągnięcia sukcesu i spełnienia w życiu.” – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska.

Podstawą do pracy nad programem szkoły stał się opublikowany, wspomniany raport Oxford Martin School. „Chcieliśmy połączyć finanse z umiejętnościami miękkimi, ale przede wszystkim zapewnić młodym pokoleniom edukację, która będzie przydatna, rzetelna i inspirująca. Jak teraz widzimy po dzieciach kończących szkołę po trzech latach nauki w Smart Clubie, jesteśmy naprawdę dumni, że udało im się tak wiele wynieść z naszej szkoły – postrzegamy je jako bardziej odważne, otwarte, komunikatywne, pewne siebie i ciekawe życia” – mówi Jagoda Bartlińska, koordynatorka ds. edukacji i trenerka w Smart Clubie.

Po pięciu latach edukacyjnych działań, na Smart Club zwrócili uwagę przedstawiciele Departamentu Wydziału Społecznego Uniwersytetu Oxfordzkiego – Oxford Martin School. Skontaktowali się z założycielką Smart Clubu, by dowiedzieć się, jak rozwija się szkoła, której program jest oparty na przeprowadzonych przez nich badaniach. Na pewnym etapie rozmów uznali, że historia polskiej szkoły przedsiębiorczości dla dzieci i młodzieży jest dla nich wspaniałym przykładem połączenia ich badawczej pracy, z realnym wpływem na życie młodych pokoleń, i postanowili o niej napisać.  

„Naprawdę satysfakcjonujące jest widzieć, jak nasze badania są wprowadzane w życie, aby pomoc przygotować młodych ludzi na wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą przyszłość. Innowacyjny program edukacyjny Smart Club, inspirowany naszymi wynikami z pewnością może być szansą na wyposażenie uczniów w kluczowe umiejętności i nastawienie, które będą im potrzebne, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie” – komentuje w artykule Michael Osborne, profesor uczenia maszynowego, dyrektor programu Oxford Martin Programme on the Future of Work  i współautor raportu.

„Jest nam niezmiernie miło, że Departament Wydziału Społecznego Uniwersytetu Oksfordzkiego – jednego z najlepszych uniwersytetów na świecie, docenił nasze działania. Cieszy mnie także niezwykły klimat rozmów z przedstawicielami Oxford Martin School – pełen uznania i szacunku dla naszych działań edukacyjnych, a także zrozumienia, jak wartościową pracę wykonujemy” – dodaje Agnieszka Kubicka – Błońska.

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze