Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

„Niebieska Seria” – PGNiG Superliga wspiera osoby z autyzmem

Kluby grające w PGNiG Superlidze oraz PGNiG Superlidze Kobiet wspierają budowanie świadomości na temat autyzmu. Podczas najbliższych meczów przeprowadzony zostanie szereg działań w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Sportowcy wyjdą na parkiet w specjalnych koszulkach, a w halach zostaną zorganizowane punkty informacyjne.

W sobotę, 2 kwietnia, obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego przesłaniem jest podnoszenie świadomości społecznej o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. W edukację społeczeństwa w tym zakresie włącza się Superliga sp. z o. o., która we współpracy ze stowarzyszeniem Zobaczyć Lili, organizuje „Niebieska Serię”. Zostanie ona rozegrana w podczas 21. serii PGNiG Superligi oraz 23. serii PGNiG Superligi Kobiet.

W każdej z hal, w której odbędą się mecze, zostaną zorganizowane specjalne punkty informacyjne, przygotowane przez lokalne fundacje związane z autyzmem. Obsługa stanowisk będzie dystrybuować materiały promocyjne, edukować oraz odpowiadać na pytania kibiców dotyczące schorzenia.

Wiemy, że dzięki wczesnemu wykryciu tej przypadłości (około 2-5 roku życia), jest szansa na relatywnie normalne życie dla dzieci i ich rodzin. Istotne jest rozumienie zjawiska również przez przyszłych rodziców, ponieważ zaburzenia ze spektrum autyzmu dotyczy aż około jednego procenta społeczeństwa. Najistotniejsze jest rozpowszechnienie wiedzy, ponieważ jest ona szansą dla wielu dzieci. Takie idee jak „Niebieska Seria” skutecznie zwrócą powszechną uwagę na problem. Liczymy, że dzięki takim akcjom Światowy Dzień Świadomości Autyzmu będzie szeroko obchodzony w Polsce, a za nami w ślad ruszą kolejne kraje

Paweł Masierak, dyrektor stowarzyszenia Zobaczyć Lili

Tweet

Zawodniczki i zawodnicy oraz sztaby szkoleniowe drużyn PGNiG Superligi oraz PGNiG Superligi Kobiet wyjdą na parkiet w specjalnie przygotowanych koszulkach z hasłem „Zobaczyć Lili”. Akcja będzie promowana podczas transmisji meczów w TVP Sport oraz Emocje.TV, a także w licznych mediach cyfrowych rozgrywek i klubów.

Źródło: Media PGNiG

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze