
OstSped testuje elektryczne ciągniki siodłowe. Krok ku niskoemisyjnej logistyce
Kaliska firma OstSped poinformowała o testach ciężarówki elektrycznej Mercedes eActros 600. Spółka podkreśla, że to ważny krok w kierunku zrównoważonej logistyki i przygotowanie na nadchodzące zmiany w transporcie.
Elektromobilność bliżej codziennej praktyki przewoźników
„Testujemy w OstSped najnowszy model ciężarówki elektrycznej Mercedes eActros 600 o zasięgu do 500 km, 621 kWh pojemności baterii i mocy 600 kW. To parametry, które pokazują, że elektromobilność staje się coraz bliższa codziennej praktyce przewoźników” – przekazała firma za pomocą swoich mediów społecznościowych.
Parametry ciągnika Mercedes eActros 600
OstSped zwraca uwagę na kluczowe liczby modelu eActros 600: zasięg do 500 km, bateria 621 kWh oraz moc 600 kW. Wskazane wartości są dla spółki argumentem, że elektryczne ciężarówki mogą realnie wspierać operacje zarówno w kraju, jak i na trasach międzynarodowych i ich realne osiągi mogą konkursować z ciągnikami o tradycyjnym napędzie.

Deklaracja OstSped: kierunek zero- i niskoemisyjny
„Wierzymy, że przyszłość transportu to rozwiązania zero- i niskoemisyjne. Chcemy być przygotowani na nadchodzące zmiany – to dla nas ważny krok w kierunku zrównoważonej logistyki i odpowiedzialności za środowisko” – podkreślają przedstawiciele firmy.
Co oznacza to dla rynku?
OstSped, testując eActrosa 600, weryfikuje różne kierunki rozwoju floty pod kątem codziennej pracy w kraju i na trasach międzynarodowych. Jednocześnie firma jasno deklaruje kierunek zero- i niskoemisyjny oraz odpowiedzialność za środowisko – te priorytety mają wyznaczać ramy kolejnych decyzji taborowych i logistycznych.