Pierwszy dzień próbnych egzaminów ósmoklasistów

Punktualnie o 9:00 rozpoczęły się dzisiaj próbne egzaminy ósmoklasistów w szkołach podstawowych. Pierwszym wyzwaniem, które postawiła Centralna Komisja Egzaminacyjna, był język polski. Udział szkół w próbnych testach jest dobrowolny, a wszystkie decydujące się na niego szkoły, muszą przeprowadzić go z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Kolejnym z egzaminów będzie czwartkowa matematyka oraz język obcy w piątek. Jak informuje Ministerstwo Edukacji i Nauki – materiały do przeprowadzenia egzaminu z języka polskiego z systemu informatycznego pobrało 88 proc. szkół podstawowych. Wiele z nich skorzystało również z materiałów z serwisów okręgowych komisji egzaminacyjnych dla dyrektorów szkół.

W 2021 r. egzaminy zostaną przeprowadzone na podstawie zawężonego zakresu wymagań podstawy programowej. Ta jednorazowa zmiana spowodowana jest analizą ubiegłorocznych egzaminów i bieżącą sytuacją epidemiczną. Decyzja o zastosowaniu prostszej formuły i określonych wymagań egzaminacyjnych oraz organizacji szkoleń dla nauczycieli była znana już w grudniu zeszłego roku.

Egzaminy próbne dla uczniów klasy VIII potrwają do 19 marca. Arkusze próbne będą zamieszczane zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez CKE każdego dnia o godzinie 9:00 na stronach internetowych MEiN, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych. Egzaminy próbne mogą być przeprowadzane stacjonarnie w pełnym reżimie sanitarnym lub zdalnie.

Do właściwego egzaminu ósmoklasisty w  tym roku ma przystąpić ponad 360 400 uczniów. Wszyscy rozwiążą zadania z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego nowożytnego. Największa grupa ósmoklasistów – ponad 96,5% – wybrała egzamin z języka angielskiego. Niecałe 3% przystąpi do egzaminu z języka niemieckiego, a niespełna 0,5% – do egzaminu z pozostałych języków (francuskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego albo włoskiego).

Centralna Komisja Egzaminacyjna, Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Główny Inspektorat Sanitarny przygotowały wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w związku z sytuacją pandemiczną. Opracowany dokument został podzielony na sześć sekcji, w których kolejno przedstawiono takie kwestie jak m.in. środki bezpieczeństwa i ochrony osobistej, sposób postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u nauczyciela lub u zdającego czy wytyczne dotyczące możliwych modyfikacji w sposobie przeprowadzania egzaminu. Dokument zawiera wiele wytycznych, z których część musi być wdrożona obligatoryjnie, a część ma formę rozwiązań możliwych do zastosowania. To z nich dyrektor szkoły, ośrodka lub placówki wybiera te, które można wprowadzić w danej jednostce. Wytyczne znajdują się na stronie CKE oraz MEiN.

Źródło: gov.pl

Podobał Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna!
Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej? Wesprzyj nas!

Share on facebook
Share on twitter
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi aktualnościami!

WESPRZYJ NAS!

Każda latarnia potrzebuje mocy, aby oświetlać to, co ukryte. Dołącz do Klubu Mocodawców Latarnika Kaliskiego i wspieraj naszą działalność!

Kliknij w odpowiednią “cegiełkę” i sprawdź, jakie benefity dla Ciebie przygotowaliśmy!

Najchętniej czytane

PODCASTY & VIDEO

REKLAMA

#Twitter