Starcie na billboardy trwa
Pojawiały się już w naszym mieście, a także i całej Polsce, plakaty promujące m.in. ochronę życia ludzkiego. Teraz czas na niejako kontrę w zbliżonej formie ze strony środowisk lewicowych. Nowe wizualizacje na billboardach zachęcają do akceptowania dzieci bez względu na np. orientację seksualną.
Stylizacja na odręczne pismo dziecka, a przy tym rysunkowa postać obok – taka forma to bezpośrednie nawiązanie do kampanii billboardowych organizowanych przez środowiska konserwatywne czy pro-life. Dodatkowo postać w symboliczny sposób ukazana jest z torbą w kolorach tęczy oraz znaczącym odciskiem od uderzenia dłonią na twarzy. Za grafiki prezentowane na nowych plakatach odpowiada artystka o pseudonimie Szarosen, która jak zaznacza na swoim profilu: „88% wyoutowanych nastolatków LGBT nie jest akceptowanych przez swoich ojców. 75% wyoutowanych nastolatków nie jest akceptowanych przez swoje matki. A 70% nastolatków LGBT ma myśli samobójcze.”
Starcie na grafiki, a tym samym i poglądy, najdobitniej uwidacznia się w miejscach, gdzie obok siebie widnieją i wzajemnie kontrują się obie wspomniane koncepcje. Taką sytuację mamy na przykład w Kaliszu przy ulicy Legionów, gdzie ilustracje od fundacji Nasze Dzieci Kornice, sąsiadują z tymi, którym patronuje stowarzyszenie Miłość nie wyklucza czy Grupa Stonewall.
Źródła: Szarosen/FB; Fot. Jakub Kurzajek/FB