Bryłka
Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Uczniowie z Gminy Opatówek poznali „Apteczkę pierwszej pomocy emocjonalnej”

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatówku w I semestrze roku szkolnego 2023/2024 skoordynował realizację programu wychowawczo – profilaktycznego „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”.

Warsztaty zostały przeprowadzone na terenie Szkół Podstawowych w Rajsku, Tłokini Wielkiej, Chełmcach w trzech grupach, w wymiarze 15 godzin dydaktycznych dla każdej grupy.

Zajęcia przeprowadziły Marlena Dryka, Bogumiła Włodarska i Paulina Piekarska – kadra pedagogiczna posiadająca uprawnienia do realizacji programu zajęć wychowawczo – profilaktycznych „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”.

Cel główny: rozwijanie u uczniów w wieku 8-12 lat umiejętności radzenia sobie ze stresem i trudnościami, a także kształtowanie postaw optymizmu, empatii, wytrwałości i wiary w siebie.

Cele szczegółowe: budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowej samooceny na podstawie świadomości własnych uczuć i potrzeb, uczenie koncentracji i uważnego, świadomego podejścia do otaczającej rzeczywistości, do siebie i do innych, kształtowanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania bliskich relacji z innymi, rozwijanie kompetencji poznawczych i kreatywności.

Dbałość o zdrowie psychiczne uczniów jest równie ważne, jak ich sukcesy w nauce. Często to właśnie wewnętrzne rozterki i lęki uniemożliwiają dzieciom rozwijanie swoich talentów z emocjami i trudnościami.  

Program opiera się na założeniu, że ukształtowane na wczesnych etapach edukacji szkolnej umiejętności społeczne i emocjonalne, a także poczucie własnej wartości w znacznym stopniu mogą przyczynić się do zapewnienia zdrowia psychicznego, dobrostanu oraz osiągania sukcesów w szkole i w życiu. Najważniejsze w programie jest więc dążenie do rozwoju takich postaw i cech charakteru dzieci jak: uważność, ciekawość, wytrwałość, życzliwość, wdzięczność i optymizm. 

Efekty:

  • redukcja stresu poprzez stosowanie ćwiczeń uważności,
  • zbudowanie pozytywnych przekonań, wiary w siebie i rozumienia innych,
  • zmiana nastawienia dzięki umiejętności stosowania szyfru WPS (wydarzenie – przyczyna – skutek),
  • dzieci wiedzą, jak należy się zdrowo odżywiać, utrzymują sprawność fizyczną, biorą odpowiedzialność za wypowiadane słowa, rozróżniają prawdę od kłamstwa, rozpoznają uczucia innych, dostrzegają dobro i szczęście w codzienny życiu, okazują wdzięczność, budują poczucie sprawczości i postawy odpowiedzialności za podejmowane działania, potrafią marzyć (wiedzą, że marzenia maja pozytywny wpływ na życie).

Źródło: Gmina Opatówek

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze