Uwaga na oszustów!
Policjanci ostrzegają przed oszustami. Dzwonią oni w imieniu pracowników jednego z banków w celu uzyskania informacji o dostępie do usług bankowych i finansowych.
W ubiegłym tygodniu do 33-letniej mieszkanki gminy Pleszew zadzwonił telefon od oszusta, który podawał się za pracownika banku. Mężczyzna zapytał swoją rozmówczynię, czy zawarła kilka minut temu umowę kredytową w banku. Gdy kobieta zaprzeczyła, rzekomy pracownik, zapytał o to, czy zagubiła dokumenty tożsamości. Ponownie usłyszał odpowiedź przeczącą. Wówczas powiedział, że pewna osoba próbowała wziąć kredyt na jej nazwisko, ale pojawiła się jakaś niezgodność i dzwoni po to, by to wyjaśnić. Następnie kobieta została przełączona do konsultanta, który polecił jej zalogować się do bankowości internetowej. Gdy kobieta się rozłączyła, ponownie zadzwonił do niej oszust, tym razem podając się za policjanta wydziału d/w z Cyberprzestępczością. Poinformował ją, że zna całą sprawę, że takich oszustw jest wiele i są prowadzone postępowania pod nadzorem Prokuratury w Warszawie.
Po tym telefonie, do kobiety ponownie odezwał się pracownik banku, który poinformował, że kredyt może być anulowany tylko wówczas, gdy ona sama złoży wniosek o kredyt. Po jego wypełnieniu 33-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta.
Powiadomiła policjantów z pleszewskiej komendy. Polecili oni zablokowanie konta przez telefon, a następnie wspólnie z pokrzywdzoną udali się do placówki banku, gdzie potwierdzono, że widnieje na jej koncie kredyt. Obyło się na szczęście bez utraty oszczędności, co niestety nie jest rzadkością.
Policja apeluje o szczególną ostrożność w sprawie podejmowania decyzji finansowych. Pracownicy banku nigdy nie żądają danych dostępowych do internetowych kont bankowych i finansowych oraz kodów autoryzacyjnych. Wszelkie próby wyłudzania pieniędzy należy niezwłocznie zgłaszać na Policję z wykorzystaniem numeru 112.
Źródło: Komenda Powiatowa Policji Pleszew