
W Kaliszu ma powstać nowa rozgłośnia radiowa
Radio Calisia otrzymało od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie w Kaliszu i okolicach na częstotliwości 89,9 FM. Oferta tego podmiotu okazała się lepsza od 9 innych propozycji, choć o samym radiu wiemy na razie najmniej ze wszystkich startujących. Właściciel koncesji posiada jednak już stację radiową w województwie mazowieckim.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji 9 czerwca b.r ogłosiła konkurs na nadawanie analogowe na częstotliwości 89,9 FM w Kaliszu. Koncesja mogła zostać zarówno udzielona, jak i rozszerzona na kolejną lokalizację. Oferty złożyły następujące podmioty:

Zgłoszone podmioty można było podzielić na cztery kategorię:
- Znane stacje sieciowe, które emitują swój program w wielu miastach, co najwyżej korzystając z lokalnych „pasm” na wiadomości i reklamy lokalne. Były to należące do medialnego koncernu Agory Radio Złote Przeboje , VOX FM (radio z muzyką taneczną) , Eska2 (nadająca polską muzykę, dawne Radio Wawa), Meloradio (nowości, muzyka dance) oraz RMF Maxx (konkurencja do głównej Eski, prezentujące głównie nowości muzyczne)
- Lokalne stacje z województwa wielkopolskiego, które chciały rozszerzyć swój zasięg o region południowej Wielkopolski – wrzesińskie Radio Warta (które złożyło aż dwie ofert) oraz Radio Konin FM.
- Radio Centrum, które zdecydowało się stanąć do konkursu, aby dublować swoją częstotliwość na 106.4 FM
- Radio Calisia 89,9 FM (obecnie nieistniejące), którego właścicielem jest Andrzej Kopczyński
I to właśnie temu ostatniemu podmiotowi na posiedzeniu 10 września 2025 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła koncesji na 10 lat. Opłata koncesyjna, zgodnie z informacjami udzielonymi przez KRRiT, wyniesie około 27 tysięcy złotych. Dokładną opłatę można jednak precyzyjnie wyliczyć dopiero po uzgodnieniu warunków technicznych koncesji z Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Andrzej Kopczyński ze swoim projektem ma nadawać program radiowy o charakterze uniwersalnym (tj. programu zawierającego różne gatunki i formy radiowe oraz różnorodną problematykę), z tematyką lokalną dotyczącą Kalisza i innych miejscowości objętych zasięgiem nadawania.
Zwycięzca konkursu to jedyny podmiot, który nie nadaje obecnie swojego programu. Z drugiej strony jako jedyny zaoferował dedykowany nowy program dla naszego miasta i okolic, a nie odtwarzanie programu nadawanego już w innych miastach bądź dubel częstotliwości jak w przypadku Radia Centrum. Sam Andrzej Kopczyński nie jest również postacią anonimową. Pracę jako dziennikarz zaczynał w Kaliszu, w latach 2000-2006 pracował dla Radia Centrum, a później związał się z telewizją Polsat.
Jest on prezesem Fundacji Kultury-Wytwórnia, która od 2015 roku jest wydawcą rozgłośni radiowej POPRadio, z siedzibą w Pruszkowie, która swoim zasięgiem obejmuje zachodnie Mazowsze. Posiada ono trzy częstotliwości: w Pruszkowie, Skierniewicach i Łowiczu. Kilka miesięcy temu KRRiT przedłużyła POPRadiu koncesję na następne 10 lat. Jak mówi sama nazwa rozgłośni dominuje w niej muzyka popularna, a program jest uniwersalny, ze sporą ilością wiadomości i programów regionalnych.
Będziemy starali się uzyskać wkrótce więcej informacji o szczegółach nowej rozgłośni.