Zespół Szkół Samochodowych liderem praktycznej nauki przedsiębiorczości
Uczniowie kaliskiej samochodówki już od listopada 2020r. będą mogli/mogą korzystać z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości – Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki wirtualnej platformie zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a lekcje przedsiębiorczości staną się bardziej praktyczne.
Pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych, ustalanie cen, zakup urządzeń i materiałów, a nawet zatrudnianie pracowników to zadania, z którymi zmierzą się uczniowie naszej szkoły podczas lekcji przedsiębiorczości. Współzawodnicząc na wirtualnym rynku ze swoimi kolegami będą mogli przekonać się jak konkurencyjność wpływa na prowadzenie działalności.
Wirtualny biznes – realne kompetencje
W wirtualnej rzeczywistości uczniowie wcielą się w rolę przedsiębiorców prowadzących firmę produkcyjną lub usługową. Atrakcyjna forma wizualna, dostępność platformy online oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji mają za zadanie zaangażować młodzież w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych. „Udział w wirtualnej rywalizacji poprzez Branżowe Symulacje Biznesowe będzie dla młodzieży pierwszym krokiem w kierunku własnej działalności gospodarczej.” – komentuje Tomasz Stępniak dyrektor Zespołu Szkół Samochodowych w Kaliszu. „Jesteśmy przekonani, że wiedza i zdobyte umiejętności wpłyną pozytywnie na późniejsze decyzje zawodowe naszych uczniów.” – dodaje.
Nauczyciel jako mentor biznesu
Nim uczniowie rozpoczną swoją przygodę z wirtualnym biznesem, nauczyciele samochodówki zdobywają nowe umiejętności podczas praktycznych warsztatów z ekspertami firmy REVAS. „Uwzględniając osiągnięty wynik finansowy, zadowolenie klientów i pracowników, rozwój firmy czy też jej zadłużenie, pedagog musi dokonać wieloaspektowej oceny biorąc pod uwagę wiele różnych czynników.” – wyjaśnia Wojciech Pitura z rzeszowskiej firmy REVAS. „Podczas szkolenia nauczyciele zostają wyposażeni nie tylko w wiedzę techniczną z zakresu obsługi narzędzia, lecz również wiedzę dotyczącą prawidłowej oceny działań i postępów uczniów. Każdy z nauczycieli, który ukończył szkolenie i zdał egzamin, otrzymał Certyfikat Trenera Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS”.
Wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku
Coraz więcej szkół dostrzega potrzebę praktycznego kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi. „Rynek pracy jest coraz bardziej wymagający, a zadaniem szkoły jest wyposażenie młodego człowieka w wiedzę i umiejętności, które pozwolą mu stawić czoła licznym wyzwaniom życia zawodowego.” – mówi Tomasz Stępniak dyrektor szkoły. „Stale podnosimy jakość kształcenia w naszej szkole, szukamy innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dzięki którym lekcje będą bardzie angażujące i praktyczne.” – dodaje.
Wdrażając Branżowe Symulacje Biznesowe kaliska samochodówka dołączyła do elitarnego grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości.
Źródło: UM Kalisz