Banery reklamowe w Kaliszu – nieodłączny element biznesu!
Banery reklamowe na stronach internetowych są bez wątpienia jednym ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych – również dla firm z Kalisza. Wiele przedsiębiorstw poszukujących najlepszego sposobu na promocję produktu, usług lub marki, przewiduje ich zastosowanie w swoich strategiach marketingowych. I nic w tym dziwnego, ponieważ wiąże się z tym ogrom zalet. Co warto wiedzieć o banerach reklamowych? Gdzie można się zareklamować w Kaliszu?
Spis treści
1. Czym właściwie są banery reklamowe?
2. Jakie są zalety banerów reklamowych w internecie?
3. Banery reklamowe, czyli reklama graficzna
4. Jak projektować banery reklamowe tak, by były skuteczne?
5. Nie masz pomysłu na własny baner lub chcesz zaprezentować swoją firmę u nas?
Czym właściwie są banery reklamowe?
Określa się je jako formę reklamy graficznej, która występuje zarówno w postaci stacjonarnej jak i online. Stacjonarne banery reklamowe w Kaliszu towarzyszą nam na co dzień. Możemy dostrzec je przy wielu drogach, a szczególnie tam, gdzie tworzą się największe korki, bowiem w takich miejscach są one najskuteczniejsze. Ich internetowe odpowiedniki znajdziemy na licznych stronach internetowych i w aplikacjach. Banery reklamowe w Kaliszu to jednak nie jedyna forma reklamy, jaką możesz wybrać. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule:
O tym, jakie są skutecznie reklamować swoją firmę w internecie (banery reklamowe i nie tylko)
Jakie są zalety banerów reklamowych w internecie?
Banery reklamowe mają kilka istotnych zalet, które są bezpośrednio powiązane z ich skutecznością, co z kolei wpływa w konsekwencji na ich popularność. Najważniejsze ich zalety to:
- umożliwianie szerokiego zasięgu reklamowego oraz dotarcie do potencjalnej grupy odbiorców;
- pełnienie funkcji nawigacyjnej, ważnej z punktu widzenia SEO/UX/konwersji;
- charakteryzuje je prosty i jasny przekaz
- odznaczanie się dużą skutecznością, efektywnością;
- pozwalanie na budowanie i umacnianie rozpoznawalności brandu, produktu czy usługi;
- możliwość wielokrotnego używania.
Banery reklamowe, czyli reklama graficzna
Reklamę graficzną na portalach informacyjnych możemy podzielić na 2 rodzaje:
- Banery stałe
- Banery odsłonowe
Różnica między banerem stałym a odsłonowym wynika z faktu, że „stałe”, w przeciwieństwie do tych odsłonowych, nie są rotacyjne, a przeważnie znajdują się tylko na wybranej podstronie portalu. W jednym jak i w drugim przypadku materiały graficzne zostają podlinkowane i prowadzą do strony klienta.
Dodatkowym atutem banerów stałych jest to, że nie są one blokowane przez np. AdBlock, dlatego że stanowią stały element strony. To nie wątpliwy atut tego rozwiązania – szczególnie w przypadku lokalnych, kaliskich firm.
Jak projektować banery reklamowe tak, by były skuteczne?
Odpowiednio dobrana grafika to jeden z kluczowych elementów wpływających na wzbudzenie zainteresowania potencjalnego klienta. Równie ważny w tym przypadku jest też jasny i prosty przekaz. Banery reklamowe uznaje się za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, dlatego też warto odpowiednio je zaprojektować.
Chcąc zaprojektować logo, stronę internetową, banery reklamowe, ulotki czy grafiki do social mediów, powinniśmy pamiętać o zasadzie spójności we wszystkich materiałach marketingowych. To podstawa, aby budować wizerunek marki i umacniać jej pozycję na rynku.
Podczas tworzenia własnego baneru reklamowego, należy pamiętać o umieszczeniu logo firmy oraz hasła reklamowego. Istotny jest również rodzaj oferowanej usługi czy też produktów, a w przypadku reklamy zewnętrznej dane kontaktowe . Warto, w miarę możliwości, zamieścić też CTA (ang. „Call-to-action”), czyli wezwanie do działania – np. „zarezerwuj”, „sprawdź”, „zamów”.
Nie można też zapomnieć o odpowiednim dopasowaniu czcionki – wszędzie powinno się używać tego samego kroju pisma. Niezwykle ważną rolę odgrywa tu minimalizm, ponieważ projekt przeładowany treścią oraz niespójny będzie drażnił i odpychał.