reklama-SWWS
baner_AK
pekao_firmowe_012023_1200x200_

III LO reprezentuje Polskę na Europejskim Festiwalu Nauki

W Pradze trwa Europejski Festiwal Nauki Przyrodnicze na Scenie. Polskę reprezentuje na nim dr Magdalena Grygiel – nauczycielka fizyki z III LO im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu, którego uczniowie tryumfowali na krajowym szczeblu imprezy.

Na największych europejskich targach edukacyjnych dla nauczycieli STEM około 350 nauczycieli szkół podstawowych i średnich z ponad 30 krajów spotyka się, aby wymienić się koncepcjami nauczania najlepszych praktyk.

Nauczyciele biorący udział w festiwalu są wybierani przez Krajowy Komitet Sterujący w swoim kraju. Prezentują oni swoje projekty i eksperymenty na wystawie, zwanej jarmarkiem. Jest to główny element festiwalu. Pozostałe projekty, wybrane przez komitet programowy festiwalu, zostaną dodatkowo zaprezentowane w kategoriach „Warsztat” i „Działania na scenie”.

Motywy przewodnie projektów:

  • Nauka dla najmłodszych (projekty dla przedszkoli i szkół podstawowych)
  • Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) w Edukacji (projekty, które pokazują, w jaki sposób STEM mogą przyczynić się do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju)
  • Technologie w edukacji STEM (projekty obejmujące kodowanie, ICT, big data, AI, VR, bezpieczeństwo sieci itp.)
  • Różnorodność w edukacji STEM (projekty obejmujące zmienność metod nauczania, dla utalentowanych studentów, dla integracyjnego uczenia się, współpracy między młodszymi i starszymi uczniami itp.)
  • STEM ze sztuką (np. projekty łączące STEM z innymi dyscyplinami – tj. sztuką, muzyką, sportem, historią itp.)
  • Współpraca w zakresie edukacji STEM (np. projekty obejmujące społeczność lokalną – np. między nauczycielami, szkołami i firmami, różnymi społecznościami)
  • Wspólne projekty (projekty rozwijane we współpracy między nauczycielami z różnych krajów, z których jeden przynajmniej uczestniczył w poprzednim festiwalu)

Idealny projekt powinien:

  • promować zainteresowanie studentów nauką,
  • odnosić się do życia codziennego,
  • mieć trwały efekt,
  • być możliwym do zrealizowania w codziennym życiu szkolnym,
  • promuje uczenie się oparte na zapytaniach.

Źrodło: Kalisz. Dopisz swoją historię, scienceonstage.eu

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze