Stokado
baner_FBAnt
Baner AWS

Ruszyła aplikacja „Śladami Fibigerów”

Ponad 200 uczestników wzięło udział w premierze gry terenowej „Śladami Fibigerów” opartej o telefoniczną aplikację. Przygotowała ją Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w ramach programu „Partnerstwo dla książki” z okazji Roku Fibigerów.

Bazą gry jest wspomnieniowa książka Elwiry Fibiger „Dusza zaklęta w fortepianie”, ale bohaterem scenariusza jest nastolatek ze słuchawkami na uszach, którego dźwięki fortepianu skłaniają do poszukiwań odpowiedzi na kolejne pytania. Aby zagrać, wystarczy ściągnąć darmową aplikację ActionTrack i zeskanować kod QR gry. W piątek, 17 września, w samo południe odbyła się premiera „Śladami Fibigerów” w formie gry terenowej, do udziału której zaproszenie przyjęło kilkanaście kaliskich szkół. Uczniowie podstawówek, liceów, techników i szkół zawodowych, podzieleni na grupy, zgromadzili się na punkcie startowym przy ulicy Łaziennej 6, gdzie usytuowany jest budynek dyrekcji i administracji Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka, a także Centrum Kultury i Sztuki, które jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Pianistów Jazzowych. Stamtąd uczestnicy gry ze smartfonami w dłoniach, podążając za sygnałem GPS, śledząc elektroniczną mapę, odpowiadając na kolejne pytania wyruszyli na pięciokilometrowy spacer ulicami Śródmieścia, choć w przypadku rozgrywki premierowej należałoby mówić raczej o dynamicznym biegu i niecierpliwym gromadzeniu kolejnych punktów. Poprzez zabawę młodzież poznawała historię kaliskiej fabryki fortepianów i pianin, wielopokoleniowej rodziny jej właścicieli oraz związanych z nimi miejsc i wydarzeń. Czytając fragmenty książki „Dusza zaklęta w fortepianie”, która zawiera wspomnienia, przeżycia i refleksje Elwiry Fibiger oraz natrafiając na różne inne materiały, takie jak: listy, zapiski, krótkie informacje, fotografie, a także plakaty zawierające kody QR, pod którymi kryły się treści audio i wideo, gracze wczuwali się w barwne dzieje jednej z najsłynniejszych kaliskich rodzin.

Premierowa rozgrywka była bardzo emocjonująca, a na mecie w parku stawiło się kilkadziesiąt grup z imponującymi wynikami. Najlepsi okazali się Ksawery Plota i Jakub Sobociński z Technikum im. św. Józefa. Pozycję drugą zajęły Ewa Szmajdzińska, Dagmara Sławińska, Natalia Sobczak i Anna Wawrzyniak z IV LO im. Ignacego Jana Paderewskiego, a trzecią – Kacper Pawłowski, Adam Szukalski i Nikodem Wolf, również z technikum przy ulicy Złotej. W pierwszej dwudziestce znalazło się jeszcze kilka zespołów z IV LO, Zespołu Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu, Technikum Budowy Fortepianów oraz Zespołu Szkół Zawodowych  im. Zesłańców Sybiru. Wśród laureatów byli także uczniowie III LO, Szkoły Podstawowej nr 16 oraz Zakładu Doskonalenia Zawodowego – Centrum Kształcenia.

Do uczniów trafiły zestawy nagród, m.in. gadżety Roku Fibigerów i wejściówki na multimedialną ekspozycję w ratuszu ufundowane przez Urząd Miasta Kalisza, książki od Elwiry Fibiger, zaproszenia i bilety od Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego oraz kina Centrum Kultury i Sztuki, sesje fotograficzne u Ewy Lamond, wejściówki do Aquaparku oraz vouchery od Restauracji Anabell, Pizzerii DaGrasso, Lodziarni Poziomka i Łącznika Kulinarnego. Kilkadziesiąt egzemplarzy „Muzycznego Kalisza” ufundował również organizator, czyli Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu. Komoda Club Residence, gdzie odbyło się podsumowanie premierowej rozgrywki, było sponsorem wizyty Elwiry Fibiger w naszym mieście. Autorka „Duszy zaklętej w fortepianie” wręczyła nagrody laureatom gry wraz z Grzegorzem Kulawinkiem, wiceprezydentem Kalisza oraz Grażyną Dziedziak, naczelnik Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki.

„Śladami Fibigerów. Mobilna gra miejska” dofinansowana została ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury (w ramach programu „Partnerstwo dla książki” koordynowanego przez Instytut Książki) oraz Urzędu Miasta Kalisza. Miejską Bibliotekę Publiczną w Kaliszu w przygotowaniu gry wsparła wrocławska firma Good Books, a autorem kilkunastu plakatów, które uczestnicy spotykali na trasie, był kaliski grafik – Tomasz Wolff. Głównymi koordynatorami projektu byli Robert Kuciński, dyrektor Biblioteki oraz Monika Sobczak-Waliś, kierownik Działu Zbiorów Specjalnych, ale w przygotowanie i realizację premiery gry zaangażowany był niemal cały zespół Asnykowskiej książnicy.

Źródło: MBP










Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej?Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze

Najnowsze