pendolino

Zagłosuj za przebiegiem szybkiej kolei przez Kalisz!

Planowana linia kolejowa nr 85 łącząca Sieradz z Poznaniem stanowić ma fragment szybkiej magistrali kolejowej umożliwiającej dojazd do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przez Kalisz zaplanowano kilka wariantów jej przebiegu.

Inwestycja ta jest ważnym elementem największego w Europie Środkowo-Wschodniej programu komunikacyjnego jakim jest Centralny Port Komunikacyjny. W jego ramach przewidziano budowę dziesięciu szprych kolejowych o łącznej długości 1,6 tys. km, na których pociągi mają rozwijać prędkości do 250 km/h. Umożliwić ma to dojazd z ponad 100 polskich miast do CPK w czasie nie dłuższym niż 2,5 h.

Linia nr 85 będzie częścią przechodzącej przez Południową Wielkopolskę szprychy nr 9. Połączy ona z Centralnym Portem Komunikacyjnym takie miasta jak Łódź, Wrocław, Szczecin, Kalisz, Poznań czy Leszno. Przez nasze miasto zaplanowano kilka wariantów jej przebiegu, głosowanie nad nimi możliwe jest na oficjalnej stronie inwestycji.

Szerzej o planowanej budowie linii mieszkańcy Kalisza będą mogli dowiedzieć się już 14 września. O godzinie 18:00 w hali OSRiR zaplanowane jest spotkanie informacyjno-konsultacyjne z przedstawicielami spółki Centralny Port Komunikacyjny.

źródło: Centralny Port Komunikacyjny

Podoba‚ Ci się materiał? Udostępnij go i komentuj - Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Chcesz by podobnych materiałów powstawało jeszcze więcej? Wesprzyj nas!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Starsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Zobacz wszystkie komentarze
Robert AB

Najlepszym wariantem dla Kalisza jest W1. 

Modyfikacje mogą zmniejszyć ilość wyburzeń (wszystkie cztery) i zwiększyć prędkość przejazdu przez Kalisz (W1-C). 

Wariant W1-C (v(max) 160 km/h) (autor: Robert AB): inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?p=150912#p150912
Pozwala na największą prędkość przejazdu, a więc jest bardziej prawdopodobny do przyjęcia przez CPK.
 
Inne warianty (v(max) 100-120 km/h): 
* wariant W1-A (autor: ww): inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?t=66&start=2920#p150884
* wariant W1-B (autor: jp): inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?p=150814#p150814
* wariant W1-D (autor: filip): inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?t=66&start=2920#p150875

Dlatego jest takie ważne, aby przejście przez Kalisz miało możliwie łagodne łuki (=łuki o dużych promieniach). 
Ważne jest też, aby w miejscach wrażliwych (gdzie są domy, inne cenne lokalizacje) były estakady, dzięki którym SZEROKOŚĆ zajętości terenu pod linię jest znacznie MNIEJSZA.
Szerokość pasa zajętości jest szczególnie duża w miejscu wysokich nasypów kolejowych lub wkopów. Dlatego zastosowanie estakad i płytkich tuneli może pomóc. 

Więcej dyskusji na forum INWESTYCJE KALISKIE / SUPERSZYBKA KOLEJ Z KALISZA DO WROCŁAWIA, POZNANIA, ŁODZI – Y